W powtórzonym przetargu na zaprojektowanie i wdrożenie stałej organizacji ruchu na węźle Lubelska jedynym chętnym do wykonania prac jest Strabag. To tak samo jak za pierwszym razem. Inna jest jednak cena. Wyższa.
Chodzi o opracowanie i wdrożenie docelowej organizacji ruchu na węźle, gdzie spotyka się droga S2 Południowa Obwodnica Warszawy oraz S17, czyli trasa wylotowa na Lublin i Rzeszów. Po otwarciu POW w tym miejscu dochodziło do zatorów drogowych. GDDKiA wprowadziła zmiany, które poprawiają sytuację, ale na razie funkcjonują one w oparciu o tymczasową organizację ruchu. Trzeba zaprojektować i wdrożyć docelowe rozwiązania, które poprawią przepustowość na ważnym węźle.
Pierwszy przetarg ruszył w listopadzie. Jedyną ofertę złożył Strabag. Wykonawca wycenił zadanie na 7,136 mln zł, podczas gdy GDDKiA dysponowała budżetem 2,852 mln zł.
Przetarg został unieważniony, a następnie ogłoszony ponownie. Dziś otwarto oferty. GDDKiA zwiększyła kwotę przeznaczoną na realizację zamówienia do 3,907 mln zł. Jednocześnie wzrosła jednak wartość oferty. Strabag, który także i tym razem złożył najtańszą ofertę, wycenił prace na 8,331 mln zł. To kwota o ok. 1,2 mln zł wyższa niż w pierwszym przetargu.
Przypomnijmy, początkowo kierowcy wjeżdżający i zjeżdżający z POW na S17 mieli do dyspozycji tylko po jednym pasie do skrętu, co prowadziło do korków, zwłaszcza w okresach spiętrzenia ruchu.
Żeby poprawić tę sytuację w październiku udostępniono drugi pas do skrętu na łącznicy węzła na kierunku Lublin – Warszawa. Kolejny krok zarządca drogi zrobił po oddaniu do ruchu odcinka S17 Lubelska – Warszawa Wschód (Zakręt). Wówczas udostępniono dwa pasy ruchu na łącznicy z S2 od strony Warszawy w kierunku Lublina i Rzeszowa. Wprowadzono ją kosztem czasowego zamknięcia łącznicy z A2 od strony Terespola na S17 w kierunku Lublina. Kierowcy jadący w tym kierunku muszą korzystać z objazdu przez węzeł Warszawa Wschód (Zakręt).
Teraz GDDKiA szuka wykonawcy, który opracuje i wdroży docelową organizację ruchu. Chodzi m.in. o wykonanie przewiązki, która umożliwi przywrócenie ruchu na łącznicy relacji A2 Terespol – S17 Lublin. Ma ona powstać pomiędzy jezdnią zbiorczo-rozprowadzającą a jezdnią główną S17 w kierunku Lublina, na wysokości łącznicy zjazdowej z S2 na S17.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.