Dwa przetargi dotyczące budowy drogi ekspresowej na południe od Wrocławia rozstrzygnięte. Na kontrakty – w przypadku braku odwołań – mogą liczyć Strabag i Porr.
Mowa o odcinkach Kobierzyce Północ – Kobierzyce Południe oraz Kobierzyce Południe – Jordanów Śląski. Oba cieszyły się dużym zainteresowaniem wykonawców – dla każdego z odcinków GDDKiA miała do wyboru po 12 ofert. Wszystkie mieściły się w zaplanowanym budżecie.
W przypadku odcinka Kobierzyce Północ – Kobierzyce Południe GDDKiA przygotowała 516, 867 mln zł. Oferty zawierały się w przedziale od 309,777 (Strabag Infrastruktura Południe) mln zł do 437,731 mln zł (konsorcjum Berger Bau). Jako najkorzystniejsza wskazana została propozycja z najniższą ceną złożona przez Strabag Infrastruktura Południe.
To odcinek, który ma mieć ok. 7,5 km długości. Trasa zostanie poprowadzona nowym śladem po zachodniej stronie istniejącej DK-8. Do wybudowania są dwa węzły drogowe: Kobierzyce Północ na połączeniu z DK-8 i z Autostradową Obwodnicą Wrocławia - A8 oraz Kobierzyce Południe na przecięciu z DW-346, a także Miejsca Obsługi Podróżnych Królikowice, estakada z funkcję przejścia dla zwierząt, dwa mosty (także z funkcją przejścia dla zwierząt, cztery wiadukty nad drogą ekspresową i wiadukt w ciągu drogi ekspresowej.
W przypadku odcinka Kobierzyce Południe – Jordanów Śląski przy budżecie inwestora określonym na 718,441 mln zł oferta z najniższą ceną wynosiła 401,110 mln zł – złożył ją Porr. To ta propozycja została wskazana jako najkorzystniejsza. Najdroższa oferta w tym przetargu kosztowała 547,782 mln zł (PTU Intercor).
Ten odcinek ma mieć ok. 13,8 km długości i będzie poprowadzony w nowym śladzie po zachodniej stronie istniejącej drogi krajowej. W ramach kontraktu powstanie węzeł Jordanów Śląski (na połączeniu S8 z obecną DK-8 oraz z drogami powiatowymi). Wykonawca będzie miał do wybudowania 5 mostów z funkcją przejść dla zwierząt, 7 wiaduktów nad drogą ekspresową oraz 3 wiadukty w ciągu drogi ekspresowej.
Jeśli nie będzie odwołań, umowa zostanie podpisana w IV kwartale tego roku.
Obecnie na rozstrzygnięcie czeka jeszcze jeden odcinek S8 na Dolnym Śląsku: Jordanów Śląski – Łagiewniki Zachód. Także i tu GDDKiA będzie wybierała spośród dużej liczby ofert – wpłynęło ich 13. Inwestor zaplanował kwotę 677,906 mln zł a do wyboru ma oferty w zakresie cenowym od 355,614 mln zł (Budimex) do 521,392 mln zł (Trakcja z Mostami Łódź).
Jeszcze na ten rok GDDKiA zapowiedziała ogłoszenie przetargów na odcinki Ząbkowice Śląskie – Bardo (ten przetarg ma być ogłoszony wkrótce) oraz Łagiewniki Zachód – Ząbkowice Śląskie Północ.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.