Partner serwisu
Drogi i autostrady

Stary most w ciągu DK-19 trzeba wyremontować. Przetarg do powtórki

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Data publikacji:
22-08-2023
Ostatnia modyfikacja:
22-08-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Stary most w ciągu DK-19 trzeba wyremontować. Przetarg do powtórki
fot. GDDKiA/dokumentacja przetargowa
W lipcu zakończyły się prace związane z naprawą uszkodzonych lin mostu na Bugu w ciągu drogi krajowej nr 19 w miejscowości Turna Mała. Obiekt wymaga jednak remontu. Nie udało wybrać projektanta, który opracuje dokumentację dla tych prac.

Most na Bugu powstał w latach 1949 – 1952 początkowo jako obiekt siedmioprzęsłowy ze stalowymi przęsłami i drewnianym pomostem. Do jego budowy wykorzystano elementy różnych obiektów zniszczonych w czasie II wojny światowej. Potem most był przebudowywany, m.in. w latach 70., kiedy to został przekształcony w obiekt dziewięcioprzęsłowy i w latach 90. Kiedy dostosowano go do nośności klasy C, a następnie w 2021 roku dostosowano go do obciążeń klasy B. W lipcu tego roku wymienione zostały liny sprężające, których uszkodzenia stwierdzono w ciągu rutynowego przeglądu.

Most wymaga remontu. GDDKiA chce zamówić dokumentację projektową dla tych prac. Ogłoszony niedawno przetarg został jednak unieważniony. Dwie oferty, które wpłynęły do zamawiającego przekraczają bowiem budżet zamawiającego. Zarezerwowano na ten cel 239,6 tys. zł, podczas gdy najtańsza oferta ma wartość 435,7 mln zł.

Podstawą do dokumentacji ma być m.in. ekspertyza techniczna z 2018 r., która jednak musi zostać uaktualniona. Wiadomo, że od czasu jej wykonania zwiększyła się ilość przecieków przez betonową płytę pomostową. Gorszy jest także stan techniczny płyty, na której jest więcej zarysowań.

Projektant, którego poszukiwania zapewne wkrótce ruszą od nowa, będzie musiał m.in. przeanalizować analizę dokumentacji archiwalnej mostu, wykonać jego przegląd, ocenić stan techniczny i wykonać obliczenia statyczno-wytrzymałościowe pozwalające na określenie nośności użytkowej. Trzeba będzie także ustalić warunki eksploatacji mostu.

Docelowo most będzie wykorzystywany jako obiekt w ciągu drogi wojewódzkiej. Stanie się tak po wybudowaniu drogi ekspresowej S19 na odcinku Malewice – Chlebczyn. Obecnie inwestycja czeka na zezwolenie na realizację inwestycji drogowej.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Oba wiadukty Trasy Łazienkowskiej gotowe! Szybciej niż planowano

Miasto

Podkarpackie. Oferty na rozbudowę DW-867 i budowę nowego mostu na Sołotwi

Drogi i autostrady

Most na Dunajcu koło Tarnowa po próbach obciążeniowych

Drogi i autostrady

W Bolesławcu będą dwa nowe mosty przez Bóbr

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Oba wiadukty Trasy Łazienkowskiej gotowe! Szybciej niż planowano

Miasto

Podkarpackie. Oferty na rozbudowę DW-867 i budowę nowego mostu na Sołotwi

Drogi i autostrady

Most na Dunajcu koło Tarnowa po próbach obciążeniowych

Drogi i autostrady

W Bolesławcu będą dwa nowe mosty przez Bóbr

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5