Partner serwisu
Drogi i autostrady

Stanisław Żmijan: PBDK rozwinie województwo lubelskie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
28-08-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Stanisław Żmijan: PBDK rozwinie województwo lubelskie
fot. GDDKiA
Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 przewiduje realizację dużych inwestycji w zakresie budowania infrastruktury drogowej na terenie całego kraju. – Jestem zadowolony z przedstawionego projektu. Najbardziej cieszą mnie oczywiście planowane inwestycji w moim regionie czyli na Lubelszczyźnie – komentuje dla portalu „RynekInfrastruktury.pl” poseł PO z województwa lubelskiego, Stanisław Żmijan.

Leonard Dolecki portal „RynekInfrastruktury.pl”: Dlaczego kwota przeznaczona na realizację PBDK została zwiększona o 14 mld zł?

Stanisław Żmijan, poseł PO: Sytuacja wygląda tak. Przygotowany plan opiewał na 93 mld zł. W styczniu został on przyjęty, a następnie poddano go konsultacjom. W szczególności były to rozmowy z regionami, które same prowadzą mniejsze inwestycje drogowe. Stąd pojawiła się potrzeba wprowadzenia zmian w istniejącym planie, a koszt dodanych do Projektu Budowy Dróg Krajowych tras wyniósł 14 mld zł. PBDK w większości przypadków mówi o drogach o standardzie S, czyli ekspresowych.

Skąd brane są środki na realizację projektu?

Pieniądze, które zostaną przeznaczone na realizację pochodzą z Krajowego Funduszu Drogowego oraz z dotacji z Unii Europejskiej. Środki na budowę dróg pozyskuje się m. in. z refundacji, opłat paliwowych czy opłat za przejazd. Niemniej jednak mamy nadzieję, że duża konkurencja na rynku budowlanym poskutkuje tym, że oferenci będą składali propozycje o niższych cenach przez co z podanych 107 mld zł część uda się oszczędzić.


Jakie inwestycje zawarte w planie są najważniejsze dla Lubelszczyzny?

Potrzeby naszego województwa idealnie wpisują się w PBDK. Największe i najważniejsze z tych inwestycji to te dotyczące dróg S17, S19 i A2. Jeśli chodzi o S17 to przetargi zostały już ogłoszone na wszystkie odcinki z czego pierwszy został rozpisany jesienią ubiegłego roku. Koszt realizacji całego projektu drogi ekspresowej numer 17 wyniesie ok. 5 mld zł. Droga S19 ma prowadzić z Lublina do Rzeszowa i dalej na południe. W ubiegły piątek, 21 sierpnia GDDKiA ogłosiła przetarg na odcinek Lublin – Kraśnik, a 28 sierpnia dowiemy się o przetargu na kolejny odcinek, Kraśnik – granica z województwem podkarpackim o długości ok. 35 km. W ciągu następnego miesiąc zostanie ogłoszone przez oddział GDDKiA w Rzeszowie kolejne sześć przetargów na odcinki tej trasy w województwie podkarpackim. Trzecią wielką inwestycją jest budowa drogi A2. Na razie zrealizowany zostanie odcinek z Warszawy do Mińska Mazowieckiego, a potem trasa będzie budowana dalej na wschód do granicy w Terespolu. Cała droga będzie miała ok. 140 km.

W jaki jeszcze sposób województwo lubelskie skorzysta z PBDK?

Poza tymi trzema wielkimi inwestycjami cieszymy się również z dwóch obwodnic, które mają powstać w naszym regionie. Będą to drogi omijające Tomaszów Lubelski oraz Chełm. Część funduszy przewidzianych na realizację PBDK ma zapewnić odnowienie dróg i utrzymanie ich w dobrym stanie. Na ten cel przeznaczono 48 mld zł. Także z tych pieniędzy skorzysta Lubelszczyzna. Odnowiony ma być m. in. odcinek DK-63 Łuków – Siedlce oraz DK-19 Firlej – Kock. 5 mld zł zostało przewidziane na modernizacje tras i w tym przypadku najbardziej zadowoleni jesteśmy z projektu poszerzenia DK-74 Frampol – Szczebrzeszyn.

Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.

   

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Do 2019 roku powstanie 1360 km dróg ekspresowych i autostrad

Drogi i autostrady

Do 2019 roku powstanie 1360 km dróg ekspresowych i autostrad

Elżbieta Pałys 16 listopada 2017

Będzie więcej pieniędzy na drogi?

Drogi i autostrady

Będzie więcej pieniędzy na drogi?

Elżbieta Pałys 20 marca 2017

Mazowieckie: GDDKiA ogłasza przetargi na zaprojektowanie trzech tras

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Do 2019 roku powstanie 1360 km dróg ekspresowych i autostrad

Drogi i autostrady

Do 2019 roku powstanie 1360 km dróg ekspresowych i autostrad

Elżbieta Pałys 16 listopada 2017

Będzie więcej pieniędzy na drogi?

Drogi i autostrady

Będzie więcej pieniędzy na drogi?

Elżbieta Pałys 20 marca 2017

Mazowieckie: GDDKiA ogłasza przetargi na zaprojektowanie trzech tras

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5