Stalowa Wola szykuje się do rozbudowy Trasy Podskarpowej i przebudowy dróg na osiedlu Parkowym w Charzewicach. Zadaniem projektantów będzie opracowanie budowy ronda turbinowego z czterema wlotami, dzięki któremu powstanie dowiązanie do DK-77.
Stalowowolskie Centrum Usług Wspólnych, w imieniu miasta Stalowa Wola, rozpisało przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej obejmującej budowę drogi oznaczonej nr 1 oraz ronda turbinowego 4-wlotowego w ciągu drogi krajowej nr 77.
Wyświetl większą mapę
Opracowanie obejmie obszar projektowanego osiedla Parkowego w Charzewicach ograniczony od strony zachodniej linią kolejową nr 68 Lublin – Przeworsk, od strony południowo-wschodniej starym sadem owocowym, od strony wschodniej – drogą dojazdową od drogi serwisowej Trasy Podskarpowej do parku dworskiego. Teren osiedla od strony północnej ogranicza Trasa Podskarpowa – droga krajowa nr 77.
Do przetargu stanęły dwie firmy, których oferty przekroczyły budżet zamawiającego. Na opracowanie dokumentacji projektowej przygotowano 100 tys. zł. Biuro Usług Budowlanych St. Wola Andrzej Głąb zaoferowało prace za 429 tys. zł, zaś PD Projekt mgr inż. Paweł Dul zaoferował prace za 578 tys. zł. Cena stanowi 60 proc. oceny przetargowej. Reszta to kryteria jakościowe – doświadczenie projektanta w specjalności drogowej (20 proc.), doświadczenie projektanta w specjalności sanitarnej (10 proc.) oraz doświadczenie projektanta w specjalności elektrycznej (10 proc.). Na opracowanie dokumentacji projektowej przewidziano 14 miesięcy.
W zakresie opracowania będzie rozbudowa odcinka Trasy Podskarpowej przez wykonanie dodatkowych pasów ruchu dla pojazdów wjeżdżających i zjeżdżających w obydwu kierunkach ruchu. Po stronie północnej Trasy Podskarpowej przewiduje się budowę ronda, rozbudowę istniejących dróg serwisowych i budowę drogi do połączenia z ul. Ogrodową. Droga ta zapewni ponadto obsługę komunikacyjną projektowanego nowego osiedla.
Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie wielobranżowego projektu budowlanego wraz z uzgodnieniami, przygotowanie kompletnego wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, uzyskanie wymaganych opinii i decyzji oraz uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację.
Rozbudowa drogi krajowej nr 77 będzie polegała na wykonaniu skrzyżowania skanalizowanego przy rozdzieleniu kierunków ruchu, z zastosowaniem pasów włączania i wyłączania na odcinku o długości ok 460m. Zjazdy z drogi krajowej zakończone mają zostać skrzyżowaniami typu małe rondo. Przebudowę przejdzie także ul. Ogrodowa na całej długości z wyjątkiem bezpośredniego rejonu wiaduktu. Droga będzie jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu po 3,5 metra każdy. Ponadto dla poprawy obsługi komunikacyjnej zaprojektowana zostanie dodatkowa jezdnia o przekroju ulicznym 2x2,5 m, ze zjazdami publicznymi i zatoką postojową.
Powstać ma także droga, nazwana roboczo nr 1, która zapewni połączenie ul. Ogrodowej przez projektowane skrzyżowanie typu małe rondo z drogą krajową, oraz dalej przez przejazd pod wiaduktem nad linią kolejową - z projektowanym osiedlem. Przebieg drogi na części pokrywa się z istniejącą drogą serwisową. Całkowita długość drogi nr 1 wyniesie 767 metrów. Zaplanowano przekrój jednojezdniowy dwupasowy z pasami po 3,5 metra lub 3,0 metra każdy. Dodatkowo projektant zaprojektuje liczne drogi dojazdowe.