Rynek Infrastruktury
– Stało się. Mamy most Marii Skłodowskiej-Curie. Bardzo jesteśmy z tego dumni. Otwieramy most imienia bardzo wspaniałej Polki – mówiła prezydent miasta. – Do końca czerwca będzie otwarta tramwajowo-rowerowa przeprawa. Były różne przeszkody i powódź i trakcja elektryczna i kolektor, który był budowany – informowała.
– Cieszę się, że most może służyć mieszkańcom Warszawy – mówiła obecna na uroczystości otwarcia mostu Patrycja Wolińska-Bartkiewicz, wiceminister transportu.
Piotr Chełkowski, prezes Pol-Aqua powiedział, że o tym dniu marzył od trzech lat. – Chciałem podziękować wszystkim, którzy się przyczynili do tego, że możemy dziś świętować połączenie Bielan z Białołęką – mówił Chełkowski.
Podpisana w kwietniu 2009 roku umowa na budowę nowej trasy mostowej w Warszawie przewidywała, że inwestycja potrwa 32 miesiące. Czas potrzebny na budowę określony został z uwzględnieniem średnich warunków pogodowych, jakie wystąpiły w Warszawie w ostatnich latach.
Przypadające na czas budowy zimy okazały się jednymi z najmroźniejszych i najbardziej śnieżnych na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat w Warszawie.
Również Wisła nie pomagała. Aż cztery fale powodziowe, które pojawiły się na terenie budowy w 2010 roku wymusiły przerwanie prac w rejonie rzeki. Każda z fal niosła zniszczenia i konieczność ponownego wykonania elementów podpór nurtowych.
Czynniki te spowodowały, że wiosną 2011 roku w ocenie zarówno wykonawcy jak i inwestora realnym terminem zakończenia budowy był październik 2012 roku. Przesunięcie terminu umownego aż o 10 miesięcy nie wchodziło w rachubę. Zmieniony w 2011 roku, napięty do granic możliwości harmonogram miał na celu nadrabianie strat.
W grudniu 2011 roku można już było mówić o sukcesie. Mosty drogowe i jezdnie trasy od ulicy Modlińskiej aż do węzła Młociny były gotowe.
Do końca czerwca 2012 roku potrwa budowa mostu tramwajowego oraz wiaduktu w ciągu ulicy Modlińskiej. Niski stan wód Wisły uniemożliwiał przez długi czas przetransportowanie fragmentu konstrukcji mostu tramwajowego z Gdyni do Warszawy. Obecnie konstrukcja mostu tramwajowego jest już gotowa. Przed wykonawcą prace wykończeniowe i układanie torowiska.
Budowa przeprawy będzie kosztować ponad 1 mld zł. Odcinek od ulicy Modlińskiej do Pułkowej o długości 3,4 km to koszt rzędu 976 mln zł. Odcinek od ulicy Pułkowej do węzła Młociny o długości 1 km pochłonie 51 mln zł.