Partner serwisu
Drogi i autostrady

„Stało się. Mamy most Marii Skłodowskiej-Curie”

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
25-03-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
„Stało się. Mamy most Marii Skłodowskiej-Curie”
fot. Rynek Infrastruktury
Wczoraj po godzinie 19.00 most Północny oficjalnie otrzymał nazwę mostu Marii Skłodowskiej-Curie. Tablicę poświęconą patronce przeprawy odsłoniła Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy.

– Stało się. Mamy most Marii Skłodowskiej-Curie. Bardzo jesteśmy z tego dumni. Otwieramy most imienia bardzo wspaniałej Polki – mówiła prezydent miasta. – Do końca czerwca będzie otwarta tramwajowo-rowerowa przeprawa. Były różne przeszkody i powódź i trakcja elektryczna i kolektor, który był budowany – informowała.


– Cieszę się, że most może służyć mieszkańcom Warszawy – mówiła obecna na uroczystości otwarcia mostu Patrycja Wolińska-Bartkiewicz, wiceminister transportu.


Piotr Chełkowski, prezes Pol-Aqua powiedział, że o tym dniu marzył od trzech lat. – Chciałem podziękować wszystkim, którzy się przyczynili do tego, że możemy dziś świętować połączenie Bielan z Białołęką – mówił Chełkowski.


Podpisana w kwietniu 2009 roku umowa na budowę nowej trasy mostowej w Warszawie przewidywała, że inwestycja potrwa 32 miesiące. Czas potrzebny na budowę określony został z uwzględnieniem średnich warunków pogodowych, jakie wystąpiły w Warszawie w ostatnich latach.


Przypadające na czas budowy zimy okazały się jednymi z najmroźniejszych i najbardziej śnieżnych na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat w Warszawie.


Również Wisła nie pomagała. Aż cztery fale powodziowe, które pojawiły się na terenie budowy w 2010 roku wymusiły przerwanie prac w rejonie rzeki. Każda z fal niosła zniszczenia i konieczność ponownego wykonania elementów podpór nurtowych.


Czynniki te spowodowały, że wiosną 2011 roku w ocenie zarówno wykonawcy jak i inwestora realnym terminem zakończenia budowy był październik 2012 roku. Przesunięcie terminu umownego aż o 10 miesięcy nie wchodziło w rachubę. Zmieniony w 2011 roku, napięty do granic możliwości harmonogram miał na celu nadrabianie strat.


W grudniu 2011 roku można już było mówić o sukcesie. Mosty drogowe i jezdnie trasy od ulicy Modlińskiej aż do węzła Młociny były gotowe.


Do końca czerwca 2012 roku potrwa budowa mostu tramwajowego oraz wiaduktu w ciągu ulicy Modlińskiej. Niski stan wód Wisły uniemożliwiał przez długi czas przetransportowanie fragmentu konstrukcji mostu tramwajowego z Gdyni do Warszawy. Obecnie konstrukcja mostu tramwajowego jest już gotowa. Przed wykonawcą prace wykończeniowe i układanie torowiska.


Budowa przeprawy będzie kosztować ponad 1 mld zł. Odcinek od ulicy Modlińskiej do Pułkowej o długości 3,4 km to koszt rzędu 976 mln zł. Odcinek od ulicy Pułkowej do węzła Młociny o długości 1 km pochłonie 51 mln zł.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5