Partner serwisu
Drogi i autostrady

Stachowicz: Rozwiązań problemu przepustowości na autostradach jest kilka

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
23-08-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Stachowicz: Rozwiązań problemu przepustowości na autostradach jest kilka
fot. GDDKiA
Sprawa autostrad to pięta achillesowa naszej młodej demokracji, z którą starają się zmierzyć wszystkie dotychczasowe rządy. Na szczęście ostatnie lata to wyraźna zmiana na lepsze i chyba wszyscy widzimy, że drogi w końcu powstają – komentuje dla portalu„RynekInfrastruktury.pl” posłanka PO Katarzyna Stachowicz.

– Odnośnie przepustowości już istniejących autostrad musimy wziąć pod uwagę, że część z nich jest zarządzana przez prywatnych koncesjonariuszy, z część przez GDDKiA. Nie mniej jednak wiemy, że każdy szlaban powoduje wydłużenie czasu podróży, oraz możliwość zablokowania ruchu – przypomina posłanka.

Wyjaśnia ona, że istnieje kilka możliwości usprawnienia ruchu: po pierwsze ręczne sterowanie przepustowością punktów poboru opłat, które jest jej zdaniem rozwiązaniem doraźnym. – Lecz korki i zatory tworzą się w określonych porach roku oraz w określonych dniach tygodnia, więc przy wzmożonym ruchu rozwiązanie to byłoby najtańsze – dodaje Stachowicz.

– Drugą możliwością jest porozumienie zarządców z Ministerstwem Infrastruktury i Rozwoju i wspólne rozliczanie przejazdów płatnymi odcinkami, co zmniejszyłoby liczbę szlabanów, oraz rozwiązanie trzecie stosowane w Austrii, Szwajcarii, czy w Słowenii, czyli wprowadzenie winiet, co na chwilę obecną nie wydaje się możliwe do zrealizowania, ze względu na jednak stosunkowo słabo rozbudowaną sieć dróg ekspresowych i autostrad jak również ze względu na umowy z koncesjonariuszami, nie mniej jednak do celowo taki model jest najbardziej efektywny – wyjaśnia portalowi „RynekInfrastruktury.pl” Katarzyna Stachowicz.

Posłanka przypomina, że istnieje jeszcze możliwość usprawnienia wykorzystująca istniejący system viaTOLL i elektronizację bramek. – Takie rozwiązanie ma również swoje minusy np. w przypadku incydentalnego poruszania się po płatnych odcinkach, lecz wydaje się na najbliższe lata modelem, który zyska akceptację zarówno ekspertów jak i podróżnych – podsumowuje posłanka PO.

Czytaj też:

Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.

   
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5