Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Sosnowiec dokończy przebudowę ul. Wawel i ślimaków

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
30-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
29-05-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Sosnowiec dokończy przebudowę ul. Wawel i ślimaków
fot. Google Maps
Sosnowiec znalazł wreszcie nowego wykonawcę dla przebudowy ul. Wawel oraz ul. Parkowej. Ze względu na opieszałość poprzedniej firmy, miasto wymówiło umowę. Wraz z inwestycją ten ważny trakt komunikacyjny Sosnowca zyska nową nawierzchnię. Wyremontowany będzie Ślimak oraz pojawi się nowe rondo.

Sosnowiec podpisał umowę z wykonawcą, który dokończy przebudowę ul. Wawel. To fragment istotnego traktu łączącego miasto z Będzinem. Roboty mają objąć odcinek od skrzyżowania z ulicą Barbary, gdzie zaplanowano budowę ronda do skrzyżowania z ul. Legionów. Przebudowa obejmie także fragment ul. Parkowej na odcinku od skrzyżowania z ul. Legionów do skrzyżowania z ul. 3 Maja. Łącznie zamówieniem objęty zostanie odcinek ok. 2 kilometrów dróg. Zadanie ma być realizowane w ramach projektu „ Przebudowa ul. Orlej, ul. Parkowej, ul. Wawel w Sosnowcu”.

– Na tę inwestycję drogową czekaliśmy. Eurovia podpisała umowę na budowę zupełnie nowego ronda, remont ulicy Wawel i Parkowej oraz fragmentów ulic Orlej i Grota Roweckiego – pochwalił się Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca. Wartość kontraktu wynosi 16,7 mln zł. Inwestycja powinna być gotowa za 9 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Najwięcej zmieni się na skrzyżowaniu ulicy Wawel oraz Barbary. Działające w tej chwili zwykłe skrzyżowanie zostanie zastąpione przez pełnowymiarowe rondo turbinowe. – To zdecydowanie ułatwi wyjazd poprzez ul. Barbary z jednego z największych sosnowieckich osiedli mieszkaniowych. Przejście dla pieszych przy kościele św. Barbary zostanie przeniesione kilkadziesiąt metrów niżej i dodatkowo doświetlone, podobnie jak przejście na wysokości ul. Legionów – dodaje prezydent.

W ramach prac przewidziano wymianę warstwy ścieralnej, wiążącej oraz górnej warstwy podbudowy ulicy Wawel, ulicy Parkowej oraz na obu łącznicach nazywanych Ślimak, czyli estakady łączące Sielec z Pogonią. Łącznica z ul. 3 Maja do ul. Parkowej także zostanie przebudowana, a jezdnia w tym miejscu zostanie zwężona do szerokości 6 metrów. Zaplanowano uzyskanie parametrów dla drogi klasy G. W dalszym ciągu ul. Wawel i ul. Parkowa będą dwujezdniowe o prędkości maksymalnej 50 km/h. Pasy ruchu zachowają 3,5 metra szerokości. Szerokość chodników ma wynieść 2 metry (lokalnie (1,5 metra), zaś ścieżek rowerowych również 2 metry. W ramach prac wykonane ma zostać doświetlenie przejść dla pieszych, wymiana krawężników i przebudowa miejsc postojowych. Wymieniona zostanie także nawierzchnia zatok autobusowych oraz nawierzchnia peronów na przystankach. Przystanki zostaną wyposażone w „wiedeńskie krawężniki”.

Ostatnim elementem prac będzie remont skrzyżowania ulic Parkowa, Orla oraz Grota Roweckiego. Co istotne, nowa nawierzchnia pojawi się na fragmencie ul. Grota Roweckiego od wysokości przejścia dla pieszych wraz z sygnalizacją na wysokości budynku Uniwersytetu Śląskiego oraz na ul. Orlej w okolicy ul. Puławskiej. – Oprócz oczywistych zmian dla mieszkańców roboty przewidują wymianę włazów kanalizacyjnych na pływające wraz z wymianą lub zabudową pierścieni, wymianę przykanalików, dobudowę wpustów i przebudowę kolidującego uzbrojenia terenu czy budowę kanału technologicznego i odwodnienia – podkreśla Chęciński.

Przypomnijmy, że wcześniej przebudową ul. Wawel i ul. Parkowej zajmowała się firma Silesia Invest. Ze względu na opieszałość firmy w realizacji robót miasto ostatecznie wypowiedziało umowę.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Opole szuka projektanta dla remontu wiaduktu łukowego na ul. Reymonta

Drogi i autostrady

Opole szuka projektanta dla remontu wiaduktu łukowego na ul. Reymonta

Przemysław Farsewicz 17 czerwca 2024

Lubelskie. Wyremontują wiadukt w Kukurykach

Drogi i autostrady

Suwałki na nowo szukają wykonawcy modernizacji trzech ulic

Miasto

Dzierżawca MOP-ów przy S61 nadal potrzebny

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Opole szuka projektanta dla remontu wiaduktu łukowego na ul. Reymonta

Drogi i autostrady

Opole szuka projektanta dla remontu wiaduktu łukowego na ul. Reymonta

Przemysław Farsewicz 17 czerwca 2024

Lubelskie. Wyremontują wiadukt w Kukurykach

Drogi i autostrady

Suwałki na nowo szukają wykonawcy modernizacji trzech ulic

Miasto

Dzierżawca MOP-ów przy S61 nadal potrzebny

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5