Dobiegają końca prace związane z wykonywaniem obudowy zasadniczej drugiego tunelu w ciągu drogi ekspresowej S1 między Przybędza a Milówką. Inwestor zapowiada, że ten etap prac zostanie zamknięty jeszcze w październiku.
Dwa tunele w ciągu S1 są częścią tzw. obejścia Węgierskiej Górki. Jeden będzie miał ok. 1 km długości, drugi 800 m. W krótszym tunelu w masywie Barania, położonym bliżej Żywca, wykonywania obudowy zasadniczej zakończyło się w maju, w sierpniu natomiast została ułożona nawierzchnia betonowa. Obecnie trwa montaż instalacji związanych z bezpieczeństwem i monitorowaniem ruchu.
Prace przy wykonywaniu obudowy zasadniczej tuneli (dwóch naw) w masywie Białożyński Groń położonych bliżej Zwardonia dobiegają końca. Wykonawcy pozostały jeszcze cztery segmenty w nawie prowadzącej jezdnię w kierunku Żywca. To ok. 48 m długości. Prace te maja się zakończyć jeszcze w październiku.
W nawie tunelu w kierunku Zwardonia w grudniu powinno się zakończyć układanie nawierzchni, natomiast w nawie, którą będzie się odbywał ruch w stronę Żywca układanie konstrukcji jezdni ma się zakończyć na początku przyszłego roku.
Jezdnia w tunelu ma nawierzchnię z betonu cementowego i dwa pasy ruchu po 3,5 m szerokości plus opaski szerokie na 1,2 m. Dodatkowo po obu stronach jezdni wykonane zostaną chodniki techniczne.
Cały budowany odcinek tzw. obejścia Węgierskiej Górki to 8,5 km. Droga będzie miała różny przekrój. W tunelach i pomiędzy obiektami będzie miała dwie jezdnie, natomiast przed i za tunelami na razie będzie jednojezdniowa.
Prace związane z wykonywaniem jezdni poza obiektami są także zaawansowane. Do 17 października ułożone było 89 proc. podbudowy bitumicznej i ponad 85 proc. warstwy wiążącej. Do połowy zbliża się układanie warstwy ścieralnej. Jeśli będą sprzyjały warunki atmosferyczne, prace asfaltowe zakończą się jeszcze w tym roku.
Całość kontraktu jest zaawansowana w 87 proc. Prawie gotowe są już obiekty mostowe i ekrany akustyczne, które w większości powstały jako przeźroczyste. Finalizowane są prace związane z odwodnieniem drogi. Otwarcie trasy, która pozwoli, by ruch międzynarodowy w ciągu S1 nie przetaczał się przez miejscowości planowane jest przed końcem 2025 r.
Wykonawcą tego odcinka jest konsorcjum Mirbudu i Kobylarni. Kontrakt zawarty w listopadzie 2019 r. miał wartość 1,4 mld zł.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.