Obwodnica Tarnowskich Gór to kolejna wyczekiwana od dawna inwestycja zawarta w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023. W tym przypadku miejscowi widzą dużo większe możliwości. Cieszą się z tego, że odciąży ona DK-11 przebiegającą przez miasto, ale dodatkowo liczą na większą ilość inwestycji transportowych w regionie.
– My jako miasto jesteśmy sobie w stanie poradzić w większości aspektów. Ale jeśli chodzi o komunikację, a w szczególności o budowę najistotniejszych dróg to potrzebujemy pomocy z góry. Bardzo cieszymy się, że obwodnica Tarnowskich Gór została wpisana do Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl” Arkadiusz Czech, burmistrz Tarnowskich Gór.
Obwodnica odkorkuje miasto i da możliwość rozwoju
Budowa obwodnic jest zazwyczaj motywowana dwoma czynnikami. Pierwszy to duże obciążenie dróg przebiegających przez miasto. – Przez Tarnowskie Góry biegnie DK-11. Często przecinają ją inne trasy. Jest szczególnie jedno miejsce, gdzie od ronda do skrzyżowania jest jedynie ok. 60m. W tym miejscu powstają duże korki. Rozmawialiśmy z GDDKiA żeby coś z tym zrobić ale nie było odzewu. Mam nadzieję, że obwodnica pomoże w rozwiązaniu problemu – mówi Arkadiusz Czech.
Drugim aspektem, który zazwyczaj cieszy władze i mieszkańców miejscowości dostających nową obwodnicę, jest możliwość rozwoju. – Jeśli obwodnica zostanie połączona dobrą drogą z autostradą A1 to bardzo skomunikowanie naszego terenu znacznie się polepszy. Otwiera to możliwości dla nowych inwestorów, którzy pozwolą rozwinąć nasz teren i dadzą nowe miejsca pracy – mówi burmistrz Tarnowskich Gór.
Kluczem jest transport intermodalny
Władze miasta nie poprzestają na obwodnicy. Myślą o inwestycjach w transport intermodalny. – W okolicy znajduje się duży węzeł kolejowy oraz lotnisko Katowice-Pyrzowice. Jeśli doszłoby do modernizacji magistrali CE65 oraz budowy odpowiednich tras tworzących połączenie z lotniskiem, a do tego doszłaby obwodnica to szanse na rozwój są ogromne – mówi Arkadiusz Czech. – Stworzenie węzła kolejowego i drogowego w tym miejscu znacznie wpłynęłoby na sytuację naszej miejscowości i pozwoliło na rozwój transportu intermodalnego – dodaje.
Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.