Rynek Infrastruktury
Jak tłumaczy inwestor, betonowanie mostu nie było możliwe ze względu na to, że wykonawca nie zakończył prac przy zbrojeniu. Nie zakończono też konstruowania rusztowania i deskowania. Na ostatnim posiedzeniu rady budowy, 24 lipca, dyrektor kontraktu. Jacek Młynarczyk deklarował, że wykonawca przystąpi do betonowania konstrukcji 8 sierpnia. Mimo deklaracji, prace nie ruszyły.
Do zakończenia budowy pozostały nieco ponad trzy miesiące. Zdaniem inspektorów ZDW w Katowicach nie jest już możliwe zakończenie budowy zgodnie z terminem zawartym w umowie. Według inwestora wykonawca nie wykorzystuje sprzyjających warunków atmosferycznych.
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach wnioskował już o zmianę kierownika budowy, jednak kierownictwo wykonawcy, firmy Rubau, odmówiło dokonania takiej zmiany. ZDW chciał, by miejsce obecnego kierownika zajęła osoba, która lepiej poradzi sobie z organizacją pracy na budowie.
Zwłoka w realizacji inwestycji utrzymuje się w Żywcu od marca tego roku. Wykonawca nie zdołał doprowadzić do sytuacji, w której zaawansowanie prac byłoby zgodne z harmonogramem. Niestety, zdaniem inspektorów nadzorujących budowę, robotników jest zbyt mało, a postępy są niewielkie.
W ramach inwestycji powstać ma nowy most na Sole, podtrzymywany przez wielkie łuki. Oprócz mostu zostanie zbudowany brakujący odcinek alei Jana Pawła II wzdłuż koryta Soły aż do ul. Witosa, gdzie powstanie nowe rondo.
Droga pobiegnie pod dojazdem do istniejącego mostu. Dzięki takiemu rozwiązaniu w centrum miasta będą znacznie mniejsze korki. Osoby zmierzające do Korbielowa pojadą wygodniej i szybciej. Koszt realizacji tej inwestycji wyniesie 45 mln zł i w większości inwestycja zostanie sfinansowania z funduszy Unii Europejskiej.