Partner serwisu
Drogi i autostrady

Śląskie: Most w Żywcu powstanie z opóźnieniem?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
11-08-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Śląskie: Most w Żywcu powstanie z opóźnieniem?
fot. ZDW w Katowicach
Na budowie nowego mostu w Żywcu oraz nowego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 945 powstało kilkutygodniowe opóźnienie. Do 8 sierpnia powinno rozpocząć się betonowanie mostu, dające szansę na terminowe zakończenie inwestycji. Jak informuje ZDW w Katowicach, wykonawca nie wystartował z tym etapem prac.

Jak tłumaczy inwestor, betonowanie mostu nie było możliwe ze względu na to, że wykonawca nie zakończył prac przy zbrojeniu. Nie zakończono też konstruowania rusztowania i deskowania. Na ostatnim posiedzeniu rady budowy, 24 lipca, dyrektor kontraktu. Jacek Młynarczyk deklarował, że wykonawca przystąpi do betonowania konstrukcji 8 sierpnia. Mimo deklaracji, prace nie ruszyły.

Do zakończenia budowy pozostały nieco ponad trzy miesiące. Zdaniem inspektorów ZDW w Katowicach nie jest już możliwe zakończenie budowy zgodnie z terminem zawartym w umowie. Według inwestora wykonawca nie wykorzystuje sprzyjających warunków atmosferycznych.

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach wnioskował już o zmianę kierownika budowy, jednak kierownictwo wykonawcy, firmy Rubau, odmówiło dokonania takiej zmiany. ZDW chciał, by miejsce obecnego kierownika zajęła osoba, która lepiej poradzi sobie z organizacją pracy na budowie.

 


Większy widok mapy

Zwłoka w realizacji inwestycji utrzymuje się w Żywcu od marca tego roku. Wykonawca nie zdołał doprowadzić do sytuacji, w której zaawansowanie prac byłoby zgodne z harmonogramem. Niestety, zdaniem inspektorów nadzorujących budowę, robotników jest zbyt mało, a postępy są niewielkie.

W ramach inwestycji powstać ma nowy most na Sole, podtrzymywany przez wielkie łuki. Oprócz mostu zostanie zbudowany brakujący odcinek alei Jana Pawła II wzdłuż koryta Soły aż do ul. Witosa, gdzie powstanie nowe rondo.

 

Droga pobiegnie pod dojazdem do istniejącego mostu. Dzięki takiemu rozwiązaniu w centrum miasta będą znacznie mniejsze korki. Osoby zmierzające do Korbielowa pojadą wygodniej i szybciej. Koszt realizacji tej inwestycji wyniesie 45 mln zł i w większości inwestycja zostanie sfinansowania z funduszy Unii Europejskiej.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5