Rynek Infrastruktury
Po zamknięciu mostu ruch pieszych będzie się odbywał po kładce przerzuconej już przez rzekę, kierowcy muszą natomiast korzystać z objazdów. Prace przy inwestycji, która poza budową nowego obiektu obejmuje również budowę brakującego odcinka miejskiej obwodnicy, ruszyły w styczniu i potrwają do końca tego roku.
Nowa przeprawa mostowa zostanie wykonana z dźwigarów łukowych opartych o brzegi. W przeciwieństwie do dotychczasowego mostu, nowego nie będą zagrażał wezbrania wody. Konstrukcja nie będzie posiadała filarów w korycie, o które dotychczas zahaczały płynące Sołą gałęzie lub konary drzew.
Brakujący odcinek obwodnicy będzie biegł w ciągu drogi wojewódzkiej nr 945, która łączy Żywiec ze Słowacją. Nowa trasa będzie poprowadzona pod dojazdem do nowego mostu, co pozwoli zmniejszyć korki na ulicach centrum.
Koszt budowy mostu części obwodnicy miejskiej to prawie 45 mln zł. W większości inwestycja będzie sfinansowana z funduszy unijnych.