Partner serwisu
Drogi i autostrady

Śląskie ma plan na drogi wojewódzkie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
05-03-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI/UM Woj. Śląskiego

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Śląskie ma plan na drogi wojewódzkie
fot. Google Maps
Zarząd Województwa Śląskiego przyjął program WID 2021+. Obejmuje on zadania, które zostaną zrealizowane na drogach wojewódzkich we współpracy z samorządami niższego szczebla.

W ramach programu w planach jest m.in. budowa skrzyżowań, chodników, ciągów pieszo-rowerowych, zatok autobusowych i sygnalizacji świetlnych. Program może obejmować także zadania polegające na przebudowie lub remoncie drogi, ale tylko w przypadku, gdy wynika to z projektu budowlanego i jest niezbędne dla wykonania chodnika lub ciągu pieszo-rowerowego.

Ruszył już nabór dla samorządów, które są chętne współfinansować tego typu przedsięwzięcia. Zgłoszeń mogą dokonywać gminy i powiaty, które zabezpieczą środki w swoim budżecie. Środki zabezpieczy także województwo w ramach Wieloletnich Prognoz Finansowych.

Inwestorem zadań na drogach wojewódzkich będzie gmina lub powiat, którym województwo powierzy zadanie do prowadzenia na podstawie przygotowanego porozumienia. Województwo zastrzega jednak, że w przypadku gdyby gmina lub powiat nie dysponowały odpowiednim zapleczem technicznym do przeprowadzenia zadania, może ono zostać zrealizowane przez Zarząd Dróg Wojewódzkich.

Poziom finansowania programu WID 2021+ ze środków własnych Województwa Śląskiego w każdym roku określony zostanie w uchwałach w sprawie budżetu i Wieloletniej Prognozy Finansowej. Minimalny udział gminy lub powiatu określono następująco: w przypadku projektów – 100 procent, w przypadku skrzyżowań 20 proc., chodników i ciągów pieszo-rowerowych 50 proc., zatok autobusowych 50 proc. i sygnalizacji świetlnych także 50 proc. Udział gminy lub powiatu w przypadku przebudowy lub remontu drogi wynikających z projektu wynosi 10 proc.

Program dotyczy zadań planowanych do realizacji w cyklu do trzech lat, w uzasadnionych przypadkach, realizacja zadania może zostać wydłużona do lat czterech.

– Program WID 2021+ zakłada budowę skrzyżowań, ciągów pieszo-rowerowych, sygnalizacji świetlnych czy zatok autobusowych. Czyli wszystkich niezbędnych elementów infrastruktury drogowej, poprawiających komfort i bezpieczeństwo dla kierowców oraz pieszych. Projekty będą współfinansowane przez gminy i województwo. Niemniej te gminy i powiaty, które będą miały problem z zabezpieczeniem technicznym, koniecznym do realizacji zadań, mogą otrzymać tutaj pomoc Zarządu Dróg Wojewódzkich. Myślę że jest to bardzo korzystne rozwiązanie dla obu stron – podsumowuje, cytowany w komunikacie marszałek województwa, Jakub Chełstowski.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5