Rozbudowa drogi krajowej nr 94 pomiędzy Pyskowicami a Zabrzem osiągnęła 72 proc. zaawansowania. Wykonawca jest w trakcie usuwania szkód powstałych po intensywnych opadach, kiedy to doszło do licznych podtopień oraz rozmyć skarp nasypów i wykopów, a także odwodnienia drogi.
Chodzi o odcinek o długości prawie 12 km. Na początkowym odcinku o długości o 1 km, zaczynającym się na wysokości parku w Pyskowicach a kończącym się za skrzyżowaniem z DW901, trwają prace przy budowie konstrukcji nawierzchni wraz z przebudową skrzyżowania drogi krajowej i wojewódzkiej.
Na kolejnym odcinku, do Karchowic, trwa budowa warstwy wiążącej konstrukcji asfaltowej drogi. Kontynuowana jest budowa odwodnienia, na finiszu są też prace brukarskie na ciągach pieszo-rowerowych. W Karchowicach, od sierpnia br. użytkownicy korzystają już z częściowo wybudowanego mostu nad potokiem Sroczka.
- Ruch pojazdów, z wykorzystaniem drogowej sygnalizacji świetlnej, poprowadziliśmy po części, na której wylano już asfalt twardolany. Tu również trwają prace brukarskie na ciągach pieszo-rowerowych i przy budowie zatok autobusowych. Podbudowa asfaltowa została już wykonana, z wyłączeniem odcinków, na których trwa przebudowa magistrali wodociągowej. Od Karchowic do ronda w Boniowicach wykonana jest warstwa wiążąca na całym docinku - informuje GDDKiA.
W Boniowicach budowane jest rondo na przecięciu się drogi krajowej z powiatową relacji Gliwice - Tarnowskie Góry. Wykonany został pierścień ronda wraz z podbudową asfaltową, kontynuowane są prace brukarskie. Na kolejnym odcinku, od ronda do Wieszowy, prace skupiają się na budowie nasypu w miejscu rozebranego obiektu nad nieczynną liną kolejową.
Na pozostałym odcinku ułożono już konstrukcję asfaltową, odcinkowo, do warstwy wiążącej. W Wieszowej występuje duże zróżnicowanie zaawansowania robót. Na początkowym odcinku budowana jest konstrukcja nawierzchni drogi i chodników, na dalszym, wybudowana została już podbudowa bitumiczna.
Na końcu odcinka w Wieszowie zakończono montaż podziemnych zbiorników retencyjnych. Po zakończeniu „obsypki” będzie można kontynuować roboty drogowe. Na końcowych odcinkach, od autostrady A1 do Zabrza, wykonywana jest warstwa wiążąca nawierzchni drogi. Dobiegają końca prace brukarskie.
Wykonawcą inwestycji jest Strabag Infrastruktura Południe, a koszt inwestycji to 163 mln zł.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.