Rynek Infrastruktury
Adam Zdziebło, wiceminister infrastruktury i rozwoju, wyjaśnia, że decyzji Komisji Europejskiej należy się spodziewać w najbliższym czasie i można „spokojnie kontynuować budowę. – Wydaje się, że zgoda na wsparcie tego projektu sumą 486 mln zł jest formalnością – mówi „Gazecie Wyborczej” wiceminister.
Do budowy DTŚ dołożyły się władze województwa, które przeznaczyły na inwestycję około 80 mln zł z Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013. – To wszystko razem oznacza, że kłopotyze sfinansowaniem tej budowy mamy za sobą – oświadcza Arkadiusz Chęciński, członek zarządu województwa.
Budowa Drogowej Trasy Średnicowej w Gliwicach została podzielona na odcinek G1 wykonywany przez firmę Skanska oraz G2 realizowany przez konsorcjum Eurovia i Bilfinger Infrastructure. W ramach pierwszego odcinka powstaje węzeł DTŚ i autostrady A1. Prace z nim związane ruszyły latem 2013 roku, a ich wartość to 1,25 mld zł.
Wykonawca zajmuje się też budową łącznic węzła. Jego budowa powinna zakończyć się w sierpniu, z kolei na wrzesień tego roku zaplanowano oddanie do użytku całego odcinka G1. Z kolei na odcinku G2 pojawiły się opóźnienia. Pierwotnie prace miały zakończyć się do grudnia 2014 roku, jednak już wiadomo, że przeciągną się do wiosny 2015 roku.