Skierniewice otworzyły oferty w przetargu na budowę wiaduktu drogowego w ciągu ulicy Zwierzynieckiej nad torami linii kolejowej nr 1 wraz z przebudową okolicznego układu drogowego. O zamówienie ubiega się osiem podmiotów. Powstanie obiektu, który zastąpi istniejący przejazd w poziomie szyn, jest możliwe dzięki wsparciu środków unijnych, subwencji ogólnej oraz środków PKP PLK.
Przedmiotem przetargu jest budowa wiaduktu w ciągu ulicy Zwierzynieckiej nad linią kolejową nr 1. W zamian zlikwidowany zostanie przejazd kolejowo-drogowy kat. A. Budowa obiektu będzie dużym ułatwieniem dla mieszkańców Skierniewic z uwagi na duży ruch pociągów. Zdarza się, że w godzinach szczytu przejazdy są zamknięte 20-30 minut.
143-metrowy wiadukt będzie się charakteryzował klasą obciążenia „A”, umożliwiającą poruszanie się pojazdów o masie 50 ton. Zakres projektu jest większy i zakłada rozbudowę ulicy Piłsudskiego i Zwierzynieckiej na odcinku ok. 1,2 km od Kozietulskiego do Nowomiejskiej. Na skrzyżowaniu z ul. Kozietulskiego powstanie rondo. Przewidziano budowę 1 km dróg serwisowych po dwóch stronach torów. Ta po stronie wschodniej będzie się łączyć z ulicą Plantową i zapewni dojazd do Sanepidu. Jednocześnie powstać ma połączenie ul. Plantowej i Listopadowej. Droga serwisowa po stronie zachodniej będzie zapewniać skomunikowanie stacji paliw oraz przedsiębiorstwa produkcyjnego. Powstać ma też droga serwisowa na dalszym odcinku Zwierzynieckiej, która zapewniać będzie dojazd do posesji po południowej stronie. Na skrzyżowaniu Zwierzynieckiej i Nowomiejskiej powstanie rondo. Zaplanowano budowę ekranów kanalizacji deszczowej, ekranów akustycznych, nowego oświetlenia, zatok przystankowych, wiat, parkingów oraz ciągu pieszo-rowerowego.
W czwartek (22 października) minął termin składnia ofert. Wystartowało osiem firm. Najtańszą ofertę złożyła Skanska, która jest gotowa wykonać prace za 37,112 mln zł brutto. Konsorcjum firm PBDiM Mińsk Maz., i Altor proponuje 43,153 mln zł, Primost Południe – 44,157 mln zł, Strabag – 45,345 mln zł, konsorcjum Polimex Infrastruktura i Polimex Infrastruktura – 45,380 mln zł, skierniewicki Mirbud – 51,326 mln zł, Budimex – 52,075 mln zł oraz konsorcjum firm Intop Warszawa i Przedsiębiorstwo El-in Skierniewice – 54,668 mln zł brutto. Wszystkie propozycje mieszczą się w budżecie zamawiającego, który określono na kwotę 60 mln zł brutto.
Kryteria wyboru to cena (60%), okres gwarancji (40%). Wszyscy startujący udzielili 108-miesięcznej gwarancji. Zamówienie ma zostać wykonane do końca października 2022 r. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających do wysokości 30% wartości zamówienia podstawowego.
Projekt jest dofinansowany ze środków unijnych w ramach POIiŚ. Miasto pozyskało też 32 mln zł w ramach subwencji ogólnej. Ponadto PKP PLK, w ramach porozumienia, pokryje część kosztów związanych bezpośrednio z przeprawą przez tory. Miasto szacuje tę kwotę wsparcia na ok. 5 mln zł.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.