W Skierniewicach rusza budowa wiaduktu w ciągu ul. Zwierzynieckiej i Piłsudskiego, który zastąpi istniejący przejazd kolejowo-drogowy na obciążonej linii kolejowej nr 1 z Warszawy w stronę Koluszek. Przejazd zostanie wyłączony z ruchu pieszych i kierowców 17 lutego.
W terenie prowadzone są rozbiórki. W najbliższym czasie natomiast wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu. Istniejący przejazd zostanie wyłączony z użytkowania 17 lutego – zarówno dla pieszych, jak i zmotoryzowanych użytkowników. Kierowcy będą mogli korzystać z równoległego przejazdu w ciągu ul. Kościuszki, choć miasto i wykonawca zalecają też objazdy z sąsiednich gmin przez Mokrą Lewą, Dąbrowice czy Bełchów. Piesi natomiast będą mogli korzystać z przejścia przez tory na wysokości ul. Sosnowej.
Na czas prac trasę zmieni linia nr 8. Autobusy będą kursować przez ul. Kościuszki. Obsługa przystanków na Nowomiejskiej i Zwierzynieckiej zostanie zachowana – autobusy będą zawracać na parkingu firmy Ferroxcube, przed przejazdem kolejowo-drogowym. I tak autobusy jadące od pętli Makowska będą zatrzymywać się na przystankach w ciągu Nowomiejskiej i Zwierzynieckiej. Po zawróceniu przy Ferroxcube pojazdy bez zatrzymania wrócą Nowomiejską do Kościuszki. Kolejny przystanek znajdzie się na ul. Piłsudskiego. W drugą stronę, od pętli Przemysłowa, autobusy jadące od strony centrum i przystanku na ul. Piłsudskiego będą normalnie zatrzymywać się na przystankach w ciągu Nowomiejskiej i Zwierzynieckiej. PO zawróceniu na parkingu przy Ferroxcube bez zatrzymania przejdą do pętli Makowska.
W grudniu Skierniewice oraz PKP PLK podpisały umowę z firmą Skanska na budowę 143-metrowego wiaduktu w ciągu ul. Zwierzynieckiej i Piłsudskiego. Zastąpi on istniejący przejazd kolejowo-drogowy na obciążonej linii kolejowej nr 1 z Warszawy w stronę Koluszek. Zakres projektu jest większy i zakłada także rozbudowę ulicy Piłsudskiego i Zwierzynieckiej na odcinku ok. 1,2 km od Kozietulskiego do Nowomiejskiej. Na skrzyżowaniu z ul. Kozietulskiego i Nowomiejską powstaną rondo. Przewidziano budowę 1 km dróg serwisowych po dwóch stronach torów. Ta po stronie wschodniej będzie się łączyć z ulicą Plantową i zapewni dojazd do Sanepidu. Jednocześnie powstać ma połączenie ul. Plantowej i Listopadowej. Droga serwisowa po stronie zachodniej będzie zapewniać skomunikowanie stacji paliw oraz przedsiębiorstwa produkcyjnego. Powstać ma też droga serwisowa na dalszym odcinku Zwierzynieckiej, która zapewniać będzie dojazd do posesji po południowej stronie ulicy. Zaplanowano budowę ekranów kanalizacji deszczowej, ekranów akustycznych, nowego oświetlenia, zatok przystankowych, wiat, parkingów oraz ciągu pieszo-rowerowego.
Koszt inwestycji to 37 mln zł. Jest ona współfinansowana ze środków unijnych, PKP PLK oraz subwencji ogólnej.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.