Rynek Infrastruktury
Kontrakt o wartości o wartości 52 mln zł brutto był realizowany na zlecenie Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych w Warszawie. W ramach tej inwestycji Skanska wykonała kilometrowy odcinek Trasy Mostu Północnego – od węzła z ulicą Pułkową do węzła przesiadkowego „Młociny”.
– Projekt obejmował budowę dwóch czteropasmowych jezdni głównych trasy i czterech jednoprzęsłowych wiaduktów nad ulicą Encyklopedyczną – mówi Tomasz Ostalczyk, kierownik budowy, Skanska. – Wybudowaliśmy także 400-metrowy odcinek ulicy Encyklopedycznej z nowym wjazdem do zajezdni tramwajowej, skrzyżowaniem z ulicą Zgrupowania AK Kampinos oraz przejściem pod jezdniami trasy głównej – dodaje.
Zakres naszych prac obejmował też budowę dwupasmowej ulicy Nocznickiego o długości 175 m, przebudowę trasy tramwajowej, budowę chodników, pochylni, schodów, przystanków autobusowych i tramwajowych, a także ciągów pieszo-rowerowych i ścieżek rowerowych o łącznej długości 2 km. Skanska wykonała również nową sieć trakcyjną tramwajową i energetyczną oraz przebudowała gazociąg, kanalizację deszczową i sanitarną – wylicza Ostalczyk.
Budowa Trasy Mostu Północnego jest bardzo ważną inwestycją dla usprawnienia ruchu w Warszawie. Dzięki niej kierowcy będą mogli z prawego brzegu Wisły przejechać prosto do węzła Młociny. Osoby korzystające z komunikacji miejskiej będą mogły szybko i komfortowo dostać się do stacji metra na Młocinach. Trasa Mostu Północnego ma docelowo połączyć Trasę NS ze Wschodnią Obwodnicą Warszawy.
To już kolejna inwestycja drogowa zrealizowana przez Skanska na terenie województwa mazowieckiego. W ubiegłym roku firma zakończyła budowę obwodnicy Serocka, a obecnie remontuje drogę wojewódzką nr 637.