ew
Projekt obejmował budowę 41-metrowej przeprawy przez rzekę Kamienica, rozbiórkę starego uszkodzonego obiektu, rekultywację terenu oraz obustronną regulację brzegów i koryta rzeki.
Nowa przeprawa została wybudowana w ciągu DK-73 Wiśniówka-Jasło obok przedwojennego obiektu, którego konstrukcja została naruszona przez wiosenną powódź w 2010 roku.
Do montażu konstrukcji obiektu, czyli dwóch tandemów o wadze 55 ton każdy wykorzystano dźwig o nośności 500 ton. – Zastosowanie tego typu dźwigu ułatwiło i zdecydowanie przyspieszyło realizację całej inwestycji. Pojedynczy tandem składał się z dwóch scalonych dźwigarów konstrukcji. Tandemy scalane były na wykonanym nasypie korpusu drogi tuż za przyczółkiem, dzięki czemu montaż konstrukcji odbył się bez konieczności wykonania dróg dojazdowych i montażu podpór tymczasowych, które zazwyczaj wykonuje się w tego typu pracach – wyjaśnia Piotr Sobczak, menedżer projektu.
Budowa mosty wraz z dojazdami w nowym miejscu była równoznaczna z przebudową niemal 400 m DK-73. Dzięki korekcie niwelety jezdni zostały zlikwidowane dwa niebezpieczne zakręty, na których w ostatnich latach dochodziło do wielu wypadków śmiertelnych.
W ramach kontraktu zostały ustawione przezroczyste ekrany akustyczne, wykonane roboty drogowe na dojazdach do mosty oraz prace związane z przebudową sieci gazowej wysokiego i średniego ciśnienia, wodociągowej, elektrycznej i teletechnicznej