Partner serwisu
Drogi i autostrady

Skanska: Ostatnie betonowanie ustroju nośnego na A1

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
08-07-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Skanska

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Skanska: Ostatnie betonowanie ustroju nośnego na A1
Fot. Skanska
Na A1 pełną parą toczą się prace wykończeniowe, a każda chwila pomiędzy deszczowymi dniami wykorzystywana jest na prace bitumiczne. Wytwórnia masy bitumicznej jest już w trakcie produkcji SMA, tej ostatniej, widocznej i odczuwalnej dla kierowców nawierzchni. Możemy powiedzieć, odwołując się do języka komentatorów sportowych, że jesteśmy na ostatniej prostej - podaje Skanska.

W czwartek, 7 lipca w godzinach porannych, zgodnie z zaplanowanym wcześniej harmonogramem zakończyło się betonowanie ustroju nośnego na obiekcie WA 122, na nitce w kierunku Gdańska. To symboliczne wydarzenie, ponieważ było ostatnim betonowaniem ustroju nośnego na projekcie A1. Wcześniej, w nocy z wtorku na środę zabetonowano na tym samym obiekcie nitkę w kierunku Łodzi. Oba betonowania pochłonęły łącznie około 1126 m sześc. betonu mostowego klasy B35.

Sam obiekt WA-122 stanowił bardzo interesujące wyzwanie inżynierskie. To jedyny wiadukt na odcinku od Nowych Marzów do Torunia biegnący nad zelektryfikowaną linią kolejową, która pozostaje czynna przez cały czas budowy. Tory pod wiaduktem przebiegają pod kątem 52 stopni, co wymusiło oddalenie przyczółków aż o 50 metrów. To z kolei wymusiło budowę dodatkowego oparcia dla ustroju nośnego w postaci żelbetowych słupów, pochylonych w stosunku do fundamentów pod kątem 45 stopni. Konieczność wprowadzenia tego nietypowego rozwiązania konstrukcyjnego w zestawieniu z czynną linią kolejową stanowiły dwa największe wyzwania, które szczęśliwie udało się pokonać.

Łącznie na potrzeby Etapu II autostrady A1 wyprodukowano i wbudowano do tej pory ponad 267 000 m sześc. betonów różnych klas. Do wbudowania pozostaje wciąż ponad 30 000 m sześc. Do tej pory na potrzeby dostaw mieszanek betonowych pracowały cztery wytwórnie podstawowe oraz trzy wytwórnie wspomagające.

 


Większy widok mapy

- Od połowy lipca zaczniemy demontować wytwórnię w Nowych Marzach tak, aby rozpocząć już prace związane z przywracaniem terenu po wytwórni do stanu sprzed rozpoczęcia robót. Wytwórnia ta powstała na terenie docelowego węzła Nowe Marzy na początku Etapu II i pracowała tylko na potrzeby A1. Do naszej dyspozycji nadal pozostaną trzy wytwórnie stacjonarne, które znajdują się poza pasem autostrady – mówi Paweł Baran, menedżer Zespołu Produkcji Mieszanek Betonowych.

Kilka ciekawostek związanych z produkcją betonów na potrzeby A1:

1 . cement – zużyto prawie 83 000 ton, czyli ponad 3100 cementowozów, które ustawione jeden za drugim zajęłyby około 50 km.

2. grys granitowy – zużyto ponad 246 000 ton, które musiało przewieźć prawie 10 000 jednostek transportowych. Ustawione obok cementowozów zajęłyby 150 kilometrów. To odległość równa całkowitej długości Amber One, czyli od Rusocina do Czerniewic.

3. domieszki chemiczne – zużyto ponad 500 000 kg, dostarczonych w kontenerach po 1 000 kg/szt., które ustawione jeden na drugim zrównałyby się wysokością z drapaczem chmur Taipei 101.

4. w miesiącu najbardziej intensywnych prac, łączna produkcja betonu przekroczyła 22,5 tys. m sześc., czyli mniej więcej tyle, ile potrzeba do wybudowania około 15 kompletnych wiaduktów drogowych średniej wielkości.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Podkarpackie: GDDKiA zmodernizuje trzy mosty

Drogi i autostrady

Podkarpackie: GDDKiA zmodernizuje trzy mosty

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Zielone światło dla budowy odcinka S19

Drogi i autostrady

Zielone światło dla budowy odcinka S19

Mikołaj Kobryński 24 sierpnia 2023

S12 Piaski-Dorohusk. 6-kilometrowy odcinek powstanie później

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Podkarpackie: GDDKiA zmodernizuje trzy mosty

Drogi i autostrady

Podkarpackie: GDDKiA zmodernizuje trzy mosty

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Zielone światło dla budowy odcinka S19

Drogi i autostrady

Zielone światło dla budowy odcinka S19

Mikołaj Kobryński 24 sierpnia 2023

S12 Piaski-Dorohusk. 6-kilometrowy odcinek powstanie później

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5