Sanok prowadzi przetarg na drugi etap realizacji nowego mostu na Sanie. Teraz poszukiwany jest wykonawca, który wybuduje drogi dojazdowe do nowej przeprawy oraz rondo turbinowe. Znalazło się dwóch chętnych do realizacji zadania.
Sanok realizuje projekt budowy mostu na rzece San. Przeprawa ma się znaleźć w ciągu drogi wojewódzkiej nr 886. We wrześniu wskazano już najkorzystniejszą ofertę firmy Sarinż, która za 104,3 mln zł wybuduje nowy obiekt. Powstać ma most długości 275 m, szerokości 17,9 m, z obustronnym ciągiem pieszo-rowerowym – każdy po 2 m i dwukierunkowej jezdni o szerokości 6 metrów – każdy pas będzie miał po 3m. Most zaprojektowano w postaci dwuprzęsłowego obiektu typu podwieszonego z belkowym ustrojem nośnym podwieszonym w układzie wachlarzowym. Tym samym uzyskano bardzo smukłą konstrukcję o ograniczonej liczbie podpór. Jednocześnie dzięki idei mostu podwieszonego zaprojektowano pylon o krzywoliniowej geometrii, przez co obiekt korzystnie wkomponowuje się w otoczenie i podniesie walory estetyczne.
Teraz miasto poszukuje wykonawcy dla drugiego etapu projektu. W ramach nowego postępowania zaplanowano budowę i modernizację ulic w pobliżu budowanego mostu. Swoje oferty złożyło dwóch wykonawców, którzy zmieścili się w budżecie zamawiającego w kwocie 31,5 mln zł. Najtańszą ofertę złożyła firma Sarinż z kwotą 27,96 mln zł. Drugą firmą w postępowaniu jest Strabag z kwotą 27,84 mln zł. Obu wykonawców zadeklarowało 7 lat gwarancji. Wybór wykonawcy nastąpi po analizie ceny (60 proc.) oraz okresu rękojmi za wady (40 proc.).
W ramach przedsięwzięcia powstać ma ul. Jana III Sobieskiego. Będzie to jednojezdniowa droga, która zostanie poprowadzona od istniejącego skrzyżowania z ul. Żwirki i Wigury/Zamkowa do projektowanego mostu. Nowa ulica będzie miała 628 metrów.
Rozbudowana ma zostać także dwujezdniowa droga wojewódzka nr 886 na odcinku od skrzyżowania z ul. A. Mickiewicza do projektowanego ronda na długości ok. 300 metrów. Projekt przewiduje też przebudowę ścieżek pieszo-rowerowych oraz powstanie ronda turbinowego w ciągu drogi wojewódzkiej. Przebudowę przejdą dotychczasowe skrzyżowania, zjazdy oraz sieci podziemne. Zaplanowano nasadzenia drzew i krzewów.
Na realizację zamówienia przewidziano 24 miesiące. Roboty realizowane będą na podstawie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) z 31 marca 2023 r.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.