Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę osób protestujących przeciwko budowie Północnej Obwodnicy Krakowa w ciągu drogi ekspresowej S52. Według zapowiedzi ministra infrastruktury i budownictwa Andrzeja Adamczyka – droga ma powstać do 2023 roku.
Północna Obwodnica Krakowa znalazła się w, uzupełnionym przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023. O jej wadze od długiego czasu mówi szef resortu infrastruktury oraz władze miasta.
– Ta inwestycja ma kluczowe znaczenie dla Krakowa, będzie to bowiem czwarty, domykający fragmentu ringu wokół miasta. Wybudowanie POK pozwoli na ograniczenie ruchu tranzytowego, który obecnie jest zmuszony do korzystania z infrastruktury drogowej Krakowa. Kompletny ring to uspokojenie ruchu samochodowego w samym Krakowie, ale to także mniej spalin i zanieczyszczeń emitowanych przez pojazdy – podkreśla Jan Machowski z biura prasowego Urzędu Miasta Krakowa.
Wyświetl większą mapę
Po decyzji Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego drogowcy mają zielone światło dla realizacji inwestycji. Zadanie przewiduje budowę drogi ekspresowej S52 obiegającej Kraków po północnej stronie. Długość trasy ma wynosi 14,873 km. Ma ona mieć swój początek wraz z węzłem Modlniczka, a koniec w węźle Nowohuckim.
Zadaniem wykonawcy będzie m.in. budowa sześciu wiaduktów w ciągu drogi, czterech wiaduktów nad drogą, trzech mostów w ciągach tras zbiorczych, dróg serwisowych oraz urządzeń ochrony środowiska.
Obecnie trwa wykonywanie koncepcji programowej dla tej inwestycji. Umowę na realizację tej części przedsięwzięcia krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisał 9 stycznia br. Zadanie zostało powierzone firmie Sweco Engineering, która otrzyma za nie wynagrodzenie w wysokości 6,843 mln zł.