Droga krajowa nr 9 w woj. podkarpackim będzie miała nowy przebieg. Zmieni się – licząc razem z obwodnicami - na odcinku liczącym 60 km. Są już oferty od projektantów, którzy są gotowi opracować studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe oraz materiały do decyzji środowiskowej.
Mowa o trasie od S74 w okolicy Tarnobrzega do węzła Rzeszów Zachód na A4. Na potrzeby prac przygotowawczych trasę podzielono na trzy odcinki.
W przypadku odcinka od S74 w do obwodnicy Nowej Dęby (ok. 19 km) wpłynęło 10 ofert. Przy budżecie GDDKiA wynoszącym 7,578 mln zł, najtańsza propozycja kosztuje 6,088 mln zł. Złożyło ją biuro Databout. W budżecie mieści się jeszcze jedna propozycja, to oferta Multiconsult Polska o wartości 7,366 mln zł.
Drugi odcinek, od obwodnicy Nowej Dęby w m. Komorów do obwodnicy Kolbuszowej (ok. 11 km) chce projektować 11 projektantów. GDDKiA przygotowała 4,546 mln zł. Najtańszy oferent – Promost Consulting – proponuje 3,682 mln zł. Drugi, który mieści się w budżecie – Value Engineering zaproponował 3,899 mln zł. Pozostałe oferty przekraczają kwotę GDDKiA.
Trzeci fragment to trasa pomiędzy obwodnicą Kolbuszowej w m. Widełka a węzłem Rzeszów Zachód na autostradzie A4 (ok. 14 km). W tym przypadku budżet GDDKiA wynosi 5,960 mln zł. Najtańsza spośród 10 ofert kosztuje 4,474 mln zł. Tyle zaproponował Promost Consulting. W budżecie inwestora mieszczą się także oferty: Databout - 5,227 mln zł, Lafrentz Polska – 5,327 mln zł, Multiconsult Polska - 5,494 mln zł oraz konsorcjum MP i MPRB - 5,658 mln zł.
Wybrany wykonawca będzie zobowiązany do przeprowadzenia analiz ruchowych, środowiskowych, technicznych i ekonomicznych, co pozwoli wyznaczyć optymalny przebieg trasy. Wstępnie ustalone zostaną także rozwiązania projektowe planowanej drogi wraz ze sposobem ich połączenia z sąsiednimi odcinkami DK-9.
Poza tymi odcinkami, w tym samym ciągu drogowym budowane będą także obwodnice Nowej Dęby i Kolbuszowej.
Droga krajowa nr 9 to jedna z głównych dróg podkarpacia prowadząca ruch na kierunku północ – południe, m.in. w kierunku Rzeszowa i dalej do przejścia granicznego ze Słowacją w Barwinku. Obecnie droga przebiega przez tereny zabudowane, a odbywający się nią ruch tranzytowy jest uciążliwy dla mieszkańców. Na najbardziej ruchliwym odcinku DK-9, między Kolbuszową a węzłem na A4, dobowe natężenie ruchu sięga od 13 do 33 tys. pojazdów na dobę. Zabudowania wzdłuż drogi nie pozwalają na jej rozbudowę w istniejącym śladzie.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.