Świętokrzyski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otrzymał osiem ofert od chętnych do budowy odcinka drogi ekspresowej S7 od granicy województwa świętokrzyskiego i mazowieckiego do Skarżyska-Kamiennej. Pięć z otrzymanych propozycji mieści się w budżecie zamawiającego. Najtańszą z nich złożył Budimex.
Kryteria jakie będzie brał pod uwagę zamawiający to cena (90%), termin realizacji (5%) oraz gwarancja (5%). Jednak z uwagi na to, że wszystkie oferty przewidują realizację w ciągu 22 miesięcy oraz gwarancję na wykonane prace o długości 10 lat, liczyć się będzie tylko cena.
Wyświetl większą mapę
Złożone oferty opiewają na kwoty od 259,8 mln zł do 355,9 mln zł. Najtańszą propozycja pochodziła od Budimexu (259,835 mln zł). W przetargu oferty złożyły także firmy Mostostal Warszawa (276,742 mln zł) i Energopol Szczecin (335,761 mln zł) oraz konsorcja Rubau Polska i Construcciones Rubau (285,732 mln zł), Mota-Engil Central Europe i Mota-Engil Engenharia e Construcao (282,742 mln zł), Polaqua i Dragados (274,378 mln zł), Erbedim, Budar i Budromost (355,965 mln zł), a także Strabag i Strabag Infrastruktura Południe (296,732 mln zł). Budżet tej inwestycji jest równy 293 mln zł.
Odcinek granica województwa – Skarżysko-Kamienna liczy 7,6 km. Pozwoli on skomunikować blisko 50-kilometrowy istniejący fragment drogi ekspresowej S7 od Skarżyska poprzez Kielce do Chęcin z planowanym do otwarcia w czerwcu br. odcinkiem trasy S7 Radom – granica województwa mazowieckiego i świętokrzyskiego. Wybudowanie tego fragmentu sprawi, że droga nr 7 w regionie świętokrzyskim będzie miała pełne parametry trasy ekspresowej na całej długości.
Odcinek drogi ekspresowej S7 Skarżysko-Kamienna – granica województwa świętokrzyskiego z mazowieckim będzie biegł po zachodniej stronie istniejącej drogi nr 7. W początkowym i końcowym fragmencie inwestycji zaplanowano dwa węzły: Skarżysko Centrum i Skarżysko Północ. W ramach inwestycji powstaną również 4 wiadukty, 2 mosty, 2 przejazdy gospodarcze, przejścia dla zwierząt oraz drogi dojazdowe.