GDDKiA ma już oferty na projekt i budowę trzech odcinków drogi ekspresowej S11 pomiędzy gotowymi już obwodnicami Olesna i Kępna. Łącznie otrzymała 25 propozycji. Ceny zróżnicowane. W każdym przypadku najtańsza Polaqua.
Wybudowanych ma być w sumie 46 km w podziale na odcinki realizacyjne: koniec obwodnicy Kępna – Siemianice (12,5 km), Siemianice – Gotartów (22,7 km) oraz Gotartów – początek obwodnicy Olesna (10,5 km). Nowa trasa ma się zaczynać na terenie woj. wielkopolskiego, gdzie połączy się z wybudowaną obwodnicą Kępna (II etap), dalej poprowadzona zostanie przez woj. łódzkie, a następnie opolskie, gdzie zakończy się połączeniem z obwodnicą Olesna.
Budową odcinka Kępno – Siemianice zainteresowanych jest 9 wykonawców. Przy budżecie GDDKiA wynoszącym 500,837 mln zł najtańsza oferta kosztuje 375,650 mln zł. Tę propozycję złożyła Polaqua.
Pozostałe oferty to: Mirbud i Kobylarnia – 377,124 mln zł, Mota-EngilCentral Europe – 380,999 mln zł, Budimex – 397,853 mln zł, Aldesa Construcciones – 429,186 mln zł, Strabag – 439,482 mln zł, Mostostal Warszawa – 468,670 mln zł, konsorcjum NDI – 492,791 mln zł, PTU Intercor – 572,866 mln zł.
Na tym odcinku powstanie m.in węzeł Siemianice.
Na budowę odcinka Siemianice – Gotartów jest 8 ofert. GDDKiA wyceniła prace na 795,413 mln zł. Najtańszy wykonawca to także Polaqua z ceną 523,152 mln zł.
Pozostali wykonawcy są gotowi pracować za następujące ceny: Mirbud i Kobylarnia – 577,556 mln zł, Mota-Engil – 607,477 mln zł, Budimex – 647,845 mln zł, Strabag – 648,326 mln zł, Mostostal Warszawa – 669,916 mln zł, NDI – 785,657 mln zł, PTU Intercor – 976,661 mln zł,.
W ramach tego kontraktu powstanie m.in. węzeł Byczyna.
Oferty na odcinek Gotartów – początek obw. Olesna także złożyło 8 wykonawców a najtańszy oferent to Polaqua – 389,604 mln zł przy budżecie zamawiającego 567,599 mln zł.
Pozostali wykonawcy zaproponowali następujące ceny: Mirbud i Kobylarnia – 464,941 mln zł, Mota-Engil – 475,232 mln zł, Strabag – 526,677 mln zł, Mostostal Warszawa – 555,472 mln zł, NDI – 558,563 mln zł, Budimex – 582,180 mln zł, PTU Intercor – 664,922 mln zł.
Na tym odcinku przewidziane są do wybudowania dwa węzły drogowe: Kluczbork Północ i Kluczbork Południe, a także dwa MOP-y i obwód utrzymania drogi.
Droga S11, która powstanie w ramach tych trzech odcinków będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu i na większości przebiegu zostanie poprowadzona nowym śladem.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.