Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otrzymała 6 ofert w przetargu na opracowanie koncepcji odwodnienia odcinka drogi ekspresowej S8 – trasa Armii Krajowej na terenie Warszawy. Chodzi o tę część trasy, która w ostatnich latach była zalewana podczas katastrofalnych opadów deszczu.
Poszukiwany projektant ma zaproponować rozwiązania, które odciążą miejski układ, co jest szczególnie ważne w przypadku wyjątkowo dużych opadów.
Zgłosiło się sześciu wykonawców. Wszyscy zaproponowali cenę wyższą niż zakładany budżet GDDKiA. Inwestor zarezerwował na ten cel 203,188 tys. zł. Najtańsza oferta (obejmująca zakres podstawowy) to 239,850 tys. zł – złożyła ją firma JPP z Warszawy. Kolejne propozycje są znacznie droższe: Sweco Polska – 472,320 tys. zł, Polska Inżynieria – 528,900 tys. zł, Value Engineering – 553,500 tys. zł, Transprojekt Warszawa – 13,400 tys. zł, Promost Consulting – 947,100 tys. zł.
Zadaniem wykonawcy będzie m.in. określenie wielkości zlewni dla tego odcinka i określić retencję istniejącego układu odwodnienia. Trzeba będzie przeanalizować możliwość odprowadzania wód i wystąpić o warunki zrzutu wody do Łachy Potockiej i Wisły, uwzględniając przy tym techniczną możliwość odprowadzania wód bezpośrednio do Wisły, np. poprzez rurociągi podwieszone do obiektów inżynierskich wzdłuż S8, z uwzględnieniem prędkości opróżniania zbiorników retencyjnych oraz skrajni drogowej pod obiektami.
fot. GDDKiA
Inwestor oczekuje co najmniej dwóch wariantów koncepcji odwodnienia.
To drugi przetarg na to zadanie. Poprzedni – z szerszym zakresem, dla trzech wariantów – został unieważniony. Inwestor przygotował wówczas nieco ponad 161 tys. zł, a jedyny oferent oczekiwał za wykonanie zamówienia 1,107 mln zł.