Rynek Infrastruktury
W ramach rozpoczętej budowy, na 33,5 kilometrowym odcinku drogi ekspresowej S8 (od Węzła Łask do połączenia z autostradą A1 w podłódzkim Rzgowie), powstanie 37 obiektów inżynierskich (w tym 10 służących ochronie środowiska naturalnego), 5 węzłów drogowych: „Łask”, „Róża”, „Pabianice - Południe”, „Rzgów”, „Łódź - Południe”, a także Miejsce Obsługi Podróżnych i Punkt Poboru Opłat.
Całe przedsięwzięcie składa się z czterech odcinków (6,7,8 i 9) realizowanych w ramach trzech kontraktów.
Odcinek 6 będzie miał 9,2 km długości, dwa węzły drogowe i kilkanaście obiektów inżynierskich, znalazł się w jednym kontrakcie z odcinkiem siódmym, który liczy 3,6 km i będzie stanowił łącznik między drogą ekspresową S-8 a zachodnią obwodnicą Pabianic, czyli drogą ekspresową S14 (Węzeł Dobroń). Najkorzystniejszą ofertę na budowę odcinków 6 i 7 złożyło konsorcjum Przedsiębiorstwa Robót Inżynieryjnych Pol–Aqua SA i Dragados SA. Oferta opiewa na 549 mln 575 tys. 323 zł.
Odcinek 8 Węzeł Róża (bez węzła)–Węzeł Łódź Południe, będzie liczył 19,4 km. Na tym odcinku znajdą się między innymi dwa węzły drogowe: Węzeł Pabianice Południe (S8/DW 485) i Węzeł Rzgów (S8/DK-1). Wykonawcą 8 odcinka będzie firma Budimex SA, która złożyła zwycięską ofertę w wysokości; 847 mln 770 tys. 75,45 zł.
9 odcinek realizacyjny to Węzeł Łódź–Południe, znany do niedawna jako „Węzeł Wrocław”. Będzie miał długość 1,3 km i połączy w przyszłości drogę ekspresową S8 z autostradą A1. 9 odcinek zrealizuje firma Skanska z ofertą w wysokości 197 mln 690 tys. 87,36 zł.
Całość przedsięwzięcia to koszt 1 mld 595 mln 33 tys. 485, 81 złotych. Termin realizacji wszystkich trzech umów wynosi 27 miesięcy od chwili podpisania umów, czyli początek 2014 roku.