Partner serwisu
Drogi i autostrady

S8 na południe od Warszawy zwiększy atrakcyjność regionu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
11-03-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfarstruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
S8 na południe od Warszawy zwiększy atrakcyjność regionu
fot. GDDKiA
– Budowa drogi S8 Radziejowice – Paszków będzie miała bardzo pozytywne skutki dla naszych miejscowości. Tak samo jeśli chodzi o atrakcyjność jak i komunikację – mówią zgodnie, w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl”, przedstawiciele gmin Żabia Wola oraz Mszczonów. Obecnie na tym odcinku realizowana jest inwestycja podzielna na dwa zadania. Pierwsze to trasa od Radziejowic do Przeszkody, a drugie to droga od Przeszkody do Paszkowa. Trasa ma być ukończone w całości w 2019 roku.

Ważna inwestycje

Nowa droga wpłynie na wiele aspektów, które są istotne, przede wszystkim, dla gmin leżących wzdłuż niej. – Przebudowa drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej znacznie skróci czas dojazdu do stolicy kraju a także przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa – komentuje Magdalena Kowalik z Urzędu Gminy Żabia Wola.

Wyświetl większą mapę

– Dodatkowo liczymy na to, że zwiększy się zainteresowanie naszym regionem potencjalnych firm logistycznych – mówi Małgorzata Krześniak z Urzędu Miejskiego w Mszczonowie. – Mamy nadzieję, że w związku z przebudową drogi krajowej wykorzystane zostaną tereny inwestycyjne, które od lat przeznaczone są w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, czyli pozyskanie nowych inwestorów – dodaje Magdalena Kowalik.

Obecne problemy

W tym momencie trwają już prace na odcinku Przeszkoda – Paszków, a na fragmencie od Radziejowic do Przeszkody mają ruszyć już niedługo. Cała droga zostanie udostępniona kierowcom w 2019 roku. Do tego czasu, dojeżdżający do stolicy mieszkańcy gmin, powinni uzbroić się w cierpliwość. – Problemy są przede wszystkim przy włączenia się do ruchu na DK-50 na rondzie Warszawska w Mszczonowie. Występują też korki w obrębie węzła Mszczonów Północ. Na obwodnicy Mszczonowa są częste wypadki – informuje Małgorzata Krześniak.

– Przebudowa drogi krajowej nr 8 jest bardzo uciążliwa dla mieszkańców. Wielu z nich dojeżdżając do pracy czy szkoły w Warszawie musi liczyć się z utrudnieniami a tym samym z wydłużeniem się czasu przejazdu. Zauważalny został również wzmożony ruch na drogach lokalnych – komentuje przedstawicielka Żabiej Woli.

S8 to nie wszystko

Gminy zaznaczają, że na przebudowie drogi krajowej S8 nie powinno się poprzestać. Mszczonów potrzebuje więcej inwestycji drogowych. – W regionie powinny zostać zrealizowane jeszcze inne inwestycje infrastrukturalne takie jak: przebudowa ronda Warszawska w Mszczonowie na dwupasowe zwiększające przepustowość, przebudowa skrzyżowań na DK-50 przy węźle Mszczonów – Północ i w Słabomierzu na ronda (gmina opracowała projekty na przebudowę tych skrzyżowań i przekazała do GDDKiA do realizacji, są to miejsca częstych wypadków), przebudowa odcinka DK-50 starej części od Zbiroży do Grójca z przebudową niebezpiecznych skrzyżowań oraz przebudowa niefortunnego rozwiązania włączenia Obwodnicy Żyrardowa do węzła Wiskitki – komentuje przedstawicielka miejscowości.

Z kolei Żabia Wola oczekuje na transport szynowy. – Z uwagi na zwiększającą się stale liczbę mieszkańców gminy idealnym rozwiązaniem byłoby połączenie kolejowe z Warszawą wzdłuż rozbudowywanej drogi krajowej – komentuje Magdalena Kowalik. – Połączenie szynowe stałoby się alternatywą dla ruchu samochodowego a tym samym przyczyniłoby się do poprawy jakości środowiska. Takie połączenie planowane było jeszcze przed wojną, do dnia dzisiejszego na terenie gminy zachowały się szczątki budowli mostowych – dodaje.

Trwające przedsięwzięcie

Budowa drogi S8 z Radziejowic do Paszkowa jest podzielna na dwa odcinki. Pierwszy, z Paszkowa do Przeszkody, jest już w budowie. Łopaty zostały wbite w sierpniu ubiegłego roku. Jego wykonawcą jest firma Intercor, a cena to 436,7 mln zł. Ten fragment ma być gotowy w październiku 2018 roku. Drugi, z Przeszkody do Radziejowic, otrzymał w lutym br. decyzję ZRID. Za jego realizację odpowiada firma Strabag Infrastruktura Południe, a cena to 306,9 mln zł. Ten odcinek ma zostać ukończony do lipca 2019 roku.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5