Budimex ma szansę na budowę drogi ekspresowej S8 Łagiewniki – Niemcza. Oferta firmy jest obecnie najwyżej punktowana w przetargu na to zadanie. Firma wcześniej walczyła o ten kontrakt w sądzie, ale uzyskała… niekorzystny dla siebie wyrok. Teraz jednak GDDKiA unieważniła poprzednie rozstrzygnięcie i ponowne analizuje oferty.
Chodzi o budowę drogi będącej jednym z sześciu odcinków planowanej trasy ekspresowej z Wrocławia do Kłodzka. Fragment, o którym mowa liczy 9,3 km. Będzie budowany w nowym śladzie.
Oferty w przetargu poznaliśmy pod koniec marca ub. roku, a pięć miesięcy później wskazana została najkorzystniejsza oferta. GDDKiA wybrała Polbud Pomorze. Ten wykonawca złożył najtańszą spośród ośmiu złożonych ofert wycenioną na 331,339 mln zł.
Od rozstrzygnięcia wpłynęły odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej. KIO podtrzymała decyzję inwestora, ale na orzeczenie Izby wpłynęła skarga do sądu. Złożył ją Budimex – oferent z drugą ceną w przetargu (383,994 mln zł). W marcu Sąd Okręgowy w Warszawie oddalił skargę, co mogłoby oznaczać, że umowa zostanie zawarta z wybranym wcześniej Polbudem. GDDKiA unieważniła jednak wybór najkorzystniejszej oferty i przystąpiła do ponownego badania ofert. Ponieważ komisja przetargowa nadal pracuje, nie podaje przyczyny unieważnienia rozstrzygnięcia z sierpnia 2024 roku. Wiadomo jednak, że obecnie najwyżej punktowana jest oferta Budimeksu, o czym na podstawie informacji uzyskanej od zamawiającego, poinformował sam wykonawca.
Oferty Polbudu Pomorze (najtańsza) oraz Budimeksu to jedyne propozycje, które zmieściły się w budżecie inwestora ustalonym na 386,514 mln zł.
Jak przekazała nam Magda Szumiata, rzeczniczka prasowa wrocławskiej GDDKiA, prace komisji przetargowej mogą potrwać jeszcze około dwóch tygodni. Wówczas poznamy nowe rozstrzygnięcie przetargu.
W ramach kontraktu na odcinek Łagiewniki – Niemcza powstać ma m.in. dwujezdniowa droga ekspresowa z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku, 25 obiektów inżynierskich, w tym sześć nad ciągiem głównym, osiem w ciągu drogi ekspresowej oraz 1 przepust. Wybudowany ma być także węzeł Niemcza oraz para Miejsc Obsługi Podróżnych Kietlin.
Trasa ekspresowa z Wrocławia do Kłodzka ma mieć 87 km. GDDKiA podzieliła ją na sześć odcinków realizacyjnych. Na pięć podpisane zostały już umowy z wykonawcami. Są to: Kobierzyce Północ – Kobierzyce Południe (wykonawcą jest Strabag Infrastruktura Południe), Kobierzyce – Jordanów Śląski (wykonawcą jest Porr), Jordanów Śląski – Łagiewniki Zachód (wykonuje Budimex), Niemcza – Ząbkowice (wykonawca to Mostostal Warszawa) oraz Ząbkowice Śląskie – Bardo (wykonawcą jest Kobylarnia z Mirbudem). Dla czterech z nich zostały już złożone wnioski o wydanie decyzji ZRID (poza odcinkiem realizowanym przez Mostostal Warszawa, dla którego umowa została zawarta na początku tego roku).
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.