Zgodnie z wczorajszymi słowami premier Ewy Kopacz, do Kontraktu Terytorialnego województwa mazowieckiego wpisano odcinek drogi S7 z Warszawy w kierunku Piaseczna jako inwestycję priorytetową dla rządu i samorządu w latach 2014-2020. Realizacja tego przedsięwzięcia mogłaby wystartować już w przyszłym roku.
S7 do Grójca w Kontrakcie TerytorialnymKontrakt Terytorialny stanowi umowę między rządem i samorządem województw, która precyzuje priorytetowe inwestycje do zrealizowania w latach 2014-2020 oraz źródła ich finansowania. Anna Kruszewska z inicjatywy „Tak dla S7” przyznaje, że wielokrotnie brak środków finansowych na odcinek drogi S7 z Warszawy do Grójca pojawiał się jako argument uzasadniający opóźnienia budowy tej trasy.
– Tym razem jednak fundusze na S7 zostały odblokowane, a prace mają rozpocząć się pod koniec 2015 roku – dodaje Kruszewska. Z informacji inicjatywy wynika, że przetarg na realizację tego odcinka drogi ekspresowej zapowiedziano na luty 2015 roku, a oddanie trasy do użytku nastąpiłoby w 2020 roku.
Koniec korków na ulicy Puławskiej?Umieszczenie drogi S7 w KT Mazowsza pozwoli rozwiązać największy problem komunikacyjny południa aglomeracji warszawskiej, który stanowią korki na ulicy Puławskiej. Inicjatywa „Tak dla S7” od ponad dwóch lat zabiegała o przyspieszenie budowy odcinka trasy z Warszawy do Grójca. – W tym czasie spotkaliśmy się z dużym poparciem społecznym dla tej akcji wśród mieszkańców południowych przedmieść Warszawy. Zebraliśmy ponad 6, 5 tys. podpisów pod petycją w sprawie przyśpieszenia budowy S7 Warszawa – Grójec, wsparły nas samorządy, lokalne społeczności i media a także środowiska biznesowe – przypomina Anna Kruszewska.
– Podpisanie Kontraktu Terytorialnego dla województwa mazowieckiego, uwzględniającego realizację południowego wylotu z Warszawy jest dla nas pozytywnym zwieńczeniem wszystkim naszych działań – dodaje przedstawicielka inicjatywy „Tak dla S7”.
S7 również w nowym PBDKDroga ekspresowa S7 na południe z Warszawy, aż do Krakowa, została także umieszczona na liście priorytetów w projekcie Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2020. Realizacja całego odcinka ma się odbyć w latach 2014-2021, a powstanie całego, zapisanego w projekcie niemal 185-kilometrowego fragmentu S7 ma kosztować 9,251 mld zł.
Już pod koniec października Rafał Nowak z Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju
deklarował, że w planach rządu jest chęć, by cały ciąg drogi nr 7 był trasą ekspresową, z odcinkami podwarszawskimi włącznie. Zarówno Kontrakt Terytorialny Mazowsza, jak i projekt PBDK 2014-2020 pozwalają wierzyć, że życzenie resortu infrastruktury zostanie spełnione.