Wszystko wskazuje na to, że znalazły się brakujące 3 mld zł na realizację drogi ekspresowej S7, która połączy Kraków z granicą województwa małopolskiego i świętokrzyskiego znalazły się. GDDKiA ogłosiła przetarg na realizację tej inwestycji.
Prawie 56 km do budowy
Inwestycję podzielono na trzy odcinki. Pierwszy to około 23,3 km od granicy województw do Szczepanowic, kolejny będzie miał 14 km długości i połączy węzły Szczepanowice i Widoma. Ostatni o długości 18,3 km pobiegnie od węzła Widoma do Krakowa i zostanie włączony do węzła Igołomska.
Na całej trasie powstaną 24 wiadukty nad drogą S7 i 23 wiadukty w ciągu trasy ekspresowej, trzy estakady, pięć mostów, sześć wiaduktów oraz 13 przejść dla zwierząt. Wzdłuż drogi znajdzie się osiem węzłów drogowych: Książ, Miechów, Szczepanowice, Widoma, Łuczyce, Raciborowice, Kraków – Mistrzejowice oraz Kraków – Grębałów.
Wymagania
Oferty cenowe będą oceniane pod kątem trzech kryteriów. Będzie to cena (90%), termin realizacji (5%) oraz okres gwarancji jakości (5%). Zamawiający chce, by inwestycja została zrealizowana w terminie nie krótszym niż 34 miesiące i nie dłuższym niż 37 miesięcy. Postępowanie ogłoszono w formule „projektuj i buduj”, więc do czasu robót budowlanych nie wlicza się okresów zimowych, natomiast do części projektowej tak.
Do 18 listopada tego roku GDDKiA czeka na wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w drugim etapie zaprosi firmy spełniające wymagania do składania ofert cenowych. Wykonawcy zaproszeni do ich złożenia będą zobowiązani do wniesienia wadium w wysokości odpowiednio 6 mln zł na część pierwszą, 3 mln zł na część drugą i 7 mln zł na część trzecią.
Są brakujące miliardy
Miesiąc temu wiceminister infrastruktury i rozwoju Paweł Olszewski
zapowiadał, że jeszcze w tym roku zostanie ogłoszony przetarg na budowę trasy S7 łączącej Kraków z województwem świętokrzyskim. Było to jeszcze przed uchwaleniem nowego PBDK 2014-2023, czyli zanim zapewniono finansowanie inwestycji.
Poseł Andrzej Adamczyk
alarmował, że w pierwotnym projekcie programu budowy dróg brakowało ponad 3 mld zł na realizację drogi S7 na północ z Krakowa. – Jeśli policzymy wszystkie odcinki na tym ciągu (S7 Warszawa – Kraków – przyp. red.), na które podpisano umowy, to brakuje ponad 3 mld zł, a na tyle wyceniana jest budowa drogi S7 Kraków – granica województwa – przypominał w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” poseł.
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju
uspokajało, że uchwalenie PBDK będzie jednoznaczne z zapewnieniem finansowania, a to z kolei pozwoli na ogłoszenie przetargu na małopolską inwestycję. Źródłem finansowania będzie budżet państwa oraz Krajowy Fundusz Drogowy.
Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.