Partner serwisu
Drogi i autostrady

S7 Warszawa – Grójec: Budowa wciąż niepotwierdzona, ale potrzebna

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
03-09-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
S7 Warszawa – Grójec: Budowa wciąż niepotwierdzona, ale potrzebna
fot. ROmas
– O odcinek drogi S7 z Warszawy do Grójca mieszkańcy, kierowcy i aktywiści walczą od dawna. Jeżeli zostanie wybudowany wszyscy na tym zyskają – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl” Dariusz Brzostek z Inicjatywy „Tak dla S7”. Trasę umieszczono w nowym PBDK 2014-2023, jednak na przetarg trzeba będzie jeszcze zaczekać.

S7 ważna dla kierowców

Dariusz Brzostek pozytywnie odbiera informację o wpisaniu drogi S7 ze stolicy do Grójca na listę priorytetów nowego programu budowy dróg. – Podwarszawscy kierowcy nie będą tracili kilku godzin dziennie na dojazd do pracy w Warszawie i powrót do domu, kierowcy jadący z południa na północ nie będą blokowali ulicy Puławskiej i innych stołecznych arterii – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl” przedstawiciel Inicjatywy „Tak dla S7”.

– Zyska też cały region piaseczyńsko-lesznowolski, bo tam gdzie jest dobra infrastruktura, tam szybko pojawia się kapitał, powstają nowe inwestycje i miejsca pracy. Ale to tyle dobrych wiadomości. Na dzisiaj to kolejna obietnica, tym razem przedwyborcza. Czekamy na konkrety czyli przetarg – dodaje.

Niespełnione obietnice

Dariusz Brzostek nie ukrywa, że do tej pory wiele obiecywano, jednak nie udało się ich spełnić. Dwa lata temu południowy wylot z Warszawy musiał ustąpić miejsca Południowej Obwodnicy Warszawy. – To była kwestia polityczna i gdyby nie referendum warszawskie sprzed dwóch lat to dzisiaj już trwałyby prace przy budowie tej drogi lub znalibyśmy zwycięzców przetargu, tak jak to ma miejsce z POW – zauważa Dariusz Brzostek.

Dodaje, że prawie rok temu premier Ewa Kopacz w expose obiecywała budowę tych samych odcinków dróg ekspresowych. – Padały konkretne liczby, daty, terminy. Dzisiaj już wiemy, że wielu tych terminów nie da się dotrzymać. Ważne odcinki już mają 1-2 lata opóźnienia, nasz odcinek ekspresówki jeszcze się nie zaczął a już złapał poślizg – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl” przedstawiciel Inicjatywy „Tak dla S7”. – Już po deklaracji szefowej rządu Inicjatywa „Tak dla S7” założyła na swojej stronie internetowej licznik obietnic. Minęło grubo ponad trzysta dni od obietnicy i niewiele się w tej kwestii zmieniło. Inni też obiecywali w tej kwestii wiele – kontynuuje.

 

Zapowiadany przetarg

– W styczniu 2015 roku obietnicę ogłoszenia przetargu na odcinek z Warszawy do Grójca osobiście składał nam Jacek Kozłowski, wojewoda mazowiecki. Byliśmy na spotkaniu z wojewodą gdzie wręczyliśmy blisko siedem tysięcy podpisów od osób popierających jej budowę. Wtedy usłyszeliśmy, że przetarg będzie ogłoszony już w marcu. Tysiące osób z Radomia, Grójca, Piaseczna czy Lesznowoli, którzy podpisali się pod naszym apelem cieszyło się z tej obietnicy, czekaliśmy na ogłoszenie przetargu – przypomina Dariusz Brzostek.

Z kolei, gdy w marcu nie udało się tego dokonać, wstępny nowy termin ogłoszenia przetargu na budowę tego odcinka ustalono na koniec lipca. Z kolei urzędnicy MIR zapewniali Inicjatywę, że gdy tylko rząd przyjmie Program Budowy Dróg Krajowych można liczyć na ogłoszenie przetargu.

– Dokument miał być przyjęty w połowie czerwca – była nawet oficjalna data którą podawał rzecznik MIR, ale po majowych wyborach ten termin z dnia na dzień się zmienił. Teraz dokument ma być przyjęty we wrześniu. Urzędnicy MIR ani GDDKiA już nie podają kolejnych dat ogłoszenia przetargu. A my czekamy – oznajmia Dariusz Brzostek.

Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.

   
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

InPost: Płacimy wyższy CIT niż reszta branży

Biznes i przemysł

InPost: Płacimy wyższy CIT niż reszta branży

Mikołaj Kobryński 13 września 2023

Zobacz również:

S74. Otwarta droga do umowy z chińskim wykonawcą

Drogi i autostrady

S74. Otwarta droga do umowy z chińskim wykonawcą

ep. 13 września 2023

Wykonawca S7 Czosnów – Kiełpin wybrany

Drogi i autostrady

Wykonawca S7 Czosnów – Kiełpin wybrany

Elżbieta Pałys 11 września 2023

Budowa nowej S8 zacznie się od obwodnic

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

InPost: Płacimy wyższy CIT niż reszta branży

Biznes i przemysł

InPost: Płacimy wyższy CIT niż reszta branży

Mikołaj Kobryński 13 września 2023

Zobacz również:

S74. Otwarta droga do umowy z chińskim wykonawcą

Drogi i autostrady

S74. Otwarta droga do umowy z chińskim wykonawcą

ep. 13 września 2023

Wykonawca S7 Czosnów – Kiełpin wybrany

Drogi i autostrady

Wykonawca S7 Czosnów – Kiełpin wybrany

Elżbieta Pałys 11 września 2023

Budowa nowej S8 zacznie się od obwodnic

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5