GDDKiA właśnie otrzymała pozwolenie na użytkowanie drogi S7 Lesznowola – Tarczyn. Droga zyskała status ekspresowej, tym samym zdjęte zostały ograniczenia prędkości jakie obowiązywały od momentu wpuszczenia na nią ruchu na zasadzie przejezdności.
Z drogi S7 Lesznowola – Tarczyn kierowcy korzystają od wiosny ubiegłego roku. Do tej pory ruch na wylotówce w stronę południa kraju odbywał na zasadzie przejezdności, czyli m.in. z ograniczeniem dozwolonej prędkości. Wydane właśnie pozwolenie na użytkowanie nadaje drodze status ekspresowej. Kierowcy mogą więc jeździć już z prędkością 120 km/h.
To nie koniec zmian na wylotówce. Do końca marca wykonawca – Intercor – powinien zakończyć prace na terenach Miejsc Obsługi Podróżnych Mieszkowo, zlokalizowanych po obu stronach S7, pomiędzy węzłami Antoninów i Złotokłos. Po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie zostaną one udostępnione podróżnym. Do ich dyspozycji będą miejsca parkingowe, wypoczynkowe oraz sanitariaty. Wyłoniony w przetargu dzierżawca MOP-ów rozbuduje je o funkcję komercyjną: stacje paliw i część gastronomiczną.
W kwietniu rozpocznie się natomiast ostatni etap prac związanych z realizacją kontraktu, remont 17 km dotychczasowego przebiegu DK-7 od Sękocina Starego do Rembertowa. Prace potrwają do końca III kwartału br.
Droga S7, czyli ograniczony węzłami Lesznowola i Tarczyn północ środkowy odcinek wylotówki w stronę Krakowa został udostępniony do ruchu przed majowym weekendem 2023 r. Ruch dopuszczono na zasadzie przejezdności, w pełnym przekroju dwóch pasów ruchu na odcinku ponad 17-kilometrów trasy. Połączone zostały funkcjonujące już odcinki S7 od strony Warszawy i Grójca i tym samym zmieniony został układ komunikacyjny na południe od Warszawy.
Tym samym rozdzielony został wspólny przebieg dwóch dróg ekspresowych, S7 i S8, który dotychczas kumulował się na odcinku pomiędzy węzłem Opacz na Południowej Obwodnicy Warszawy oraz Jankami.
Trasa wylotowa w kierunku Krakowa rozpoczyna się na węźle Warszawa Lotnisko i prowadzi w przekroju dwujezdniowym aż do węzła Miechów, tj. przez 240 km. W tym roku droga ma się wydłużyć o kolejne kilometry. Odcinek Miechów – Szczepanowice połączy się z już funkcjonującym Szczepanowice – Widoma, natomiast w listopadzie ma być gotowy dalszy ciąg trasy do węzła Mistrzejowice i tymczasowego połączenia z Północną Obwodnicą Krakowa S52.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.