Konsorcjum firm Rubau Polska i Construcciones Rubau złożyło najtańszą ofertę na budowę odcinka drogi ekspresowej S61 Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn. Inwestycja dotyczy fragmentu od węzła Podborze do węzła Śniadowo. Drogą mamy pojechać w październiku 2021 roku.
Do zamawiającego wpłynęło pięć ofert. Propozycje złożyły firmy Polaqua (553,749 mln zł) oraz Budimex (590,932 mln zł), a także konsorcja Rubau Polska i Construcciones Rubau (479,116 mln zł), Strabag i Strabag Infrastruktura Południe (521,927 mln zł) oraz Porr i Unibep (539,071 mln zł). Przy czym budżet inwestora wynosi 619,74 mln zł.
Kryteria, które przy ocenie ofert będzie brał pod uwagę białostocki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad to cena (60%), termin realizacji kontraktu (12%), personel wykonawcy (6%), właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni (9%), równość podłużna nawierzchni (8%) i zagospodarowanie gruntu rodzimego (5%).
Wszystkie propozycje są jednak bardzo zbliżone pod względem kryteriów pozacenowych. Są one jednakowe w przypadku terminu realizacji kontraktu, wartości przeciwpoślizgowych nawierzchni, równości podłużnej nawierzchni oraz zagospodarowania gruntu rodzimego. Różnią się onejedynie pod względem personelu wykonawcy. Najwięcej zrealizowanych zadań na swoim koncie mają dyrektor budowy kontraktu i kierownik budowy firmy Budimex.
Wyświetl większą mapę
Inwestycja przewiduje drogi ekspresowej S61 o długości 19,463 km. Dodatkowo powstaną 3 km trasy S8 oraz 3,57 km tras o parametrach drogi głównej. Zadaniem wykonawcy będzie projekt infrastruktury, otrzymanie niezbędnych pozwoleń na budowę, budowa trasy oraz uzyskanie zezwoleń na użytkowanie.
Firma, która wygra przetarg, zrealizuje zadnie w ciągu 31 miesięcy od dnia podpisania kontraktu. Według planów nową trasą pojedziemy w październiku 2021 roku.
Trasa w całości pobiegnie po nowym śladzie. W ogólności inwestycja dotycząca budowy S61 z Ostrowi Mazowieckiej do Szczuczyna leży w ciągu trasy Via Baltica, która jest fragmentem międzynarodowej drogi E67. Ta europejska trasa biegnie z Polski przez Litwę i Łotwę do Estonii.