Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

S17. Bliżej nowych rozwiązań na węźle Lubelska

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
Schuettfllix

Autor:

ep.

Data publikacji:
02-09-2023
Ostatnia modyfikacja:
27-09-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
S17. Bliżej nowych rozwiązań na węźle Lubelska
fot. Krzysztof Nalewajko/GDDKiA
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała wykonawcę projektu i wdrożenia stałej organizacji ruchu na węźle Lubelska w ciągu S17. Udało się to przy czwartym podejściu. Przetarg wygrał Porr.

Jeśli wybór się uprawomocni, umowa z wykonawcą zostanie podpisana we wrześniu, a wszystkie prace mogłyby być wykonane do maja 2024 r.

Wykonawca będzie zobowiązany do opracowania analiz ruchu oraz wykonanie przewiązki, która umożliwi przywrócenie ruchu na łącznicy relacji A2 Terespol – S17 Lublin. Ma ona powstać między jezdnią zbiorczo - rozprowadzającą a jezdnią główną S17 w kierunku Lublina.



Wyświetl większą mapę

Przebudowane mają być wyspy rozdzielające ruch na ciągu głównym i zjazd na łącznice od strony Warszawy (S2) i Lublina (S17), co ma być rezerwą pod ewentualny trzeci pas zjazdowy – tłumaczy GDDKiA.

Zmiany na węźle – na razie tymczasowe – były odpowiedzią na zatory jakie tworzyły się na przy zjeździe z południowej obwodnicy Warszawy na S17 w stronę Lublina i w przeciwnym kierunku – z S17 na POW.

W październiku 2022 r., na łącznicy węzła prowadzącej z S17 od strony Lublina na S2 udostępnio-ne zostały dwa pasy ruchu. Po oddaniu do użytkowania odcinka S17 Lubelska – Warszawa Wschód (Zakręt) w grudniu 2022 r. kierowcy dostali do dyspozycji dwa pasy ruchu na łącznicy z S2 POW od strony Warszawy w kierunku Lublina (S17). Wymagało to jednak zamknięcia łącznicy z A2 od strony Terespola na S17 w kierunku Lublina. Dla pojazdów jadących w tym kierunku obecnie obowiązuje objazd przez węzeł Warszawa Wschód (Zakręt).

To tymczasowe rozwiązanie ma być zastąpione stałą organizacją.

Prace, zgodnie z rozstrzygniętym przetargiem mają kosztować 7,788 mln zł. To trochę więcej niż w pierwszym przetargu. GDDKiA liczyła na to, że uda się zrealizować zadanie taniej, ale to nie wyszło.

Przypomnijmy, w pierwszym przetargu przy budżecie GDDKiA 2,852 mln zł jedyna oferta kosztowała 7,136 mln zł. W drugim przetargu budżet wyniósł 3,907 mln zł, ale oferta – również jedna – kosztowała 8,331 mln zł. W trzecim postępowaniu GDDKiA zwiększyła swój budżet do 4,810 mln zł i otrzymała dwie oferty warte 7,921mln zł (ta oferta została jednak odrzucona) i 9,637 mln zł. Przetarg został unieważniony.
W czwartym, rozstrzygniętym właśnie przetargu GDDKiA miała zarezerwowane 4,810 mln zł. Do wyboru miała dwie oferty. Oprócz wybranej, była to także propozycja firmy Polaqua wyceniona na 7,814 mln zł.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
Schuettfllix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5