Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała wykonawcę projektu i wdrożenia stałej organizacji ruchu na węźle Lubelska w ciągu S17. Udało się to przy czwartym podejściu. Przetarg wygrał Porr.
Jeśli wybór się uprawomocni, umowa z wykonawcą zostanie podpisana we wrześniu, a wszystkie prace mogłyby być wykonane do maja 2024 r.
Wykonawca będzie zobowiązany do opracowania analiz ruchu oraz wykonanie przewiązki, która umożliwi przywrócenie ruchu na łącznicy relacji A2 Terespol – S17 Lublin. Ma ona powstać między jezdnią zbiorczo - rozprowadzającą a jezdnią główną S17 w kierunku Lublina.
Wyświetl większą mapę
Przebudowane mają być wyspy rozdzielające ruch na ciągu głównym i zjazd na łącznice od strony Warszawy (S2) i Lublina (S17), co ma być rezerwą pod ewentualny trzeci pas zjazdowy – tłumaczy GDDKiA.
Zmiany na węźle – na razie tymczasowe – były odpowiedzią na zatory jakie tworzyły się na przy zjeździe z południowej obwodnicy Warszawy na S17 w stronę Lublina i w przeciwnym kierunku – z S17 na POW.
W październiku 2022 r., na łącznicy węzła prowadzącej z S17 od strony Lublina na S2 udostępnio-ne zostały dwa pasy ruchu. Po oddaniu do użytkowania odcinka S17 Lubelska – Warszawa Wschód (Zakręt) w grudniu 2022 r. kierowcy dostali do dyspozycji dwa pasy ruchu na łącznicy z S2 POW od strony Warszawy w kierunku Lublina (S17). Wymagało to jednak zamknięcia łącznicy z A2 od strony Terespola na S17 w kierunku Lublina. Dla pojazdów jadących w tym kierunku obecnie obowiązuje objazd przez węzeł Warszawa Wschód (Zakręt).
To tymczasowe rozwiązanie ma być zastąpione stałą organizacją.
Prace, zgodnie z rozstrzygniętym przetargiem mają kosztować 7,788 mln zł. To trochę więcej niż w pierwszym przetargu. GDDKiA liczyła na to, że uda się zrealizować zadanie taniej, ale to nie wyszło.
Przypomnijmy, w pierwszym przetargu przy budżecie GDDKiA 2,852 mln zł jedyna oferta kosztowała 7,136 mln zł. W drugim przetargu budżet wyniósł 3,907 mln zł, ale oferta – również jedna – kosztowała 8,331 mln zł. W trzecim postępowaniu GDDKiA zwiększyła swój budżet do 4,810 mln zł i otrzymała dwie oferty warte 7,921mln zł (ta oferta została jednak odrzucona) i 9,637 mln zł. Przetarg został unieważniony.
W czwartym, rozstrzygniętym właśnie przetargu GDDKiA miała zarezerwowane 4,810 mln zł. Do wyboru miała dwie oferty. Oprócz wybranej, była to także propozycja firmy Polaqua wyceniona na 7,814 mln zł.