Łódzki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wybrał najkorzystniejsze oferty na projekt i budowę Zachodniej Obwodnicy Łodzi w ciągu drogi ekspresowej S14. Trasa została podzielona na dwa odcinki realizacyjne. Za budowę jednego ma odpowiadać konsorcjum Budimex i Strabag, a drugiego – Eurovia.
Oferty wybrane
Budowa Zachodniej Obwodnicy Łodzi została podzielona na dwa odcinki. Pierwszy (I) prowadzi od węzła Łódź Lublinek do węzła Łódź Teofilów (16,343 km), a drugi (II) od węzła Łódź Teofilów do drogi krajowej nr 91 w miejscowości Słowik (12,184 km).
Za najkorzystniejszą ofertę na realizację odcinka I uznano tą złożoną przez konsorcjum firm Budimex i Strabag o wartości 561,801 mln zł. Z kolei jako najlepszą propozycję na fragment II wybrano tą, którą złożyła firma Eurovia. Jej wartość to 537,259 mln zł.
Nadzorca zakontraktowany
Wczoraj, 31 lipca, łódzki oddział GDDKiA popisał umowę z nadzorcą tej inwestycji. Nadzór nad oboma odcinkami będzie prowadziło Biuro Usług Inwestycyjnych Ciechański & Haładaj. Dziś firma podpisała umowy na te odcinki. Każdy z kontraktów ma wartość 6,292 mln zł, czyli łącznie ponad 12 mln zł. Minimalny termin realizacji usługi to 56 miesięcy od daty podpisania umowy.
Droga przez mękę do S14
Jak podaje GDDKiA – wybór ofert nie jest jeszcze prawomocny. Możliwe więc, że w przetargu pojawią się odwołania innych oferentów, którzy zgłosili się do realizacji tej trasy.
Jest to drugi przetarg na Zachodnią Obwodnicę Łodzi. Pierwszy, po długich analizach i wielu rozmowach zakończył się unieważnieniem (
więcej na ten temat pisaliśmy tu). Ostatecznie 30 czerwca 2017 roku ogłoszono drugie postępowanie, które miało wyłonić firmy, które zrealizują inwestycję w
nieco okrojonej formie.
W nowym konkursie najpierw wielokrotnie odkładano
otwarcie ofert, a następnie długie miesiące musieliśmy czkać na dzisiejszą decyzję dotyczącą wyboru wykonawców. Teraz, jeśli nie dojdzie do odwołań, to podpisania umowy możemy spodziewać się po wakacjach.