Postępują prace budowlane na ekspresowej obwodnicy Chełma (województwo lubelskie) w ciągu drogi ekspresowej S12. Obecnie wykonawca inwestycji prowadzi prace ziemne.
Inwestycja realizowana jest w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych i Autostrad przez firmę Strabag, a wartość kontraktu to ok. 442 mln zł. Obwodnica Chełma będzie fragmentem planowanej drogi ekspresowej S12 Piaski – Dorohusk o łącznej długości 75 km. W całości przebiegać będzie po nowym śladzie, przecinając obszary rolnicze oraz omijając tereny mocno zurbanizowane i cenne przyrodniczo.
Prace przy budowie obwodnicy Chełma postępują. – Największe zmiany kierowcy mogą obserwować w Janowie w pobliżu drogi krajowej nr 12, gdzie powstaje węzeł drogowy Chełm Zachód. W tej chwili trwają tu prace ziemne, zdejmowany jest humus. Ze względu na wyjazd z terenu budowy zmieniona została organizacja ruchu na ok. kilometrowym fragmencie DK12. Wprowadzony został zakaz wyprzedzania oraz ograniczenie prędkości do 50 km/h – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Wykonawca rozpoczął także roboty ziemne w miejscowości Horodyszcze, w okolicach planowanego węzła Chełm Północ. Na części terenu przeznaczonego pod drogę ekspresową wykonano rozpoznanie saperskie, które umożliwiło rozpoczęcie badań archeologicznych.
Obwodnica Chełma o długości 13,5 km będzie drogą dwujezdniową z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. W ramach inwestycji powstaną cztery węzły drogowe: Chełm Zachód, Chełm Północ, Chełm Okszów oraz Chełm Wchód. Wybudowane zostaną trzy mosty, dziewięć wiaduktów, przejścia dla zwierząt oraz kładka dla pieszych w Horodyszczach. Przy węźle Chełm Północ zlokalizowany zostanie także obwód utrzymania drogi ekspresowej.
Z pierwotnych planów, po wykonaniu badań geologicznych, wyłączony został fragment o długości ok. 5,7 km na połączeniu zakładanych wcześniej dwóch odcinków. W rejonie planowanego węzła Dorohucza, pod warstwą ziemi, stwierdzono bowiem występowanie odpadów przemysłowych. W związku z tym zapadła decyzja o ominięciu składowiska. Wiązać się to będzie ze zmianą przebiegu trasy między Pełczynem a miejscowością Chojno Nowe Drugie, opracowaniem nowego wariantu i uzyskaniem decyzji środowiskowej.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.