Poznańska Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przekazała dokumenty dotyczące drogi ekspresowej S11 Ostrzeszów Północ – Kępno Północ do prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Teraz pora na kontrolę uprzednią, po której możliwe będzie podpisanie umowy z wykonawcą, którym jest Budimex.
W przetargu na budowę S11 w Wielkopolsce brały udział dwa odcinki. Drugi z nich S11 Przygodzice – Ostrzeszów Północ zrealizuje Mirbud. W tym przypadku Generalna Dyrekcja również odbędzie się kontrola uprzednia, jednak dokumenty nie zostały jeszcze wysłane.
Budimex zrealizuje S11 Ostrzeszów Północ – Kępno Północ
W przetargu na budowę S11 Ostrzeszów Północ – Kępno Północ realizowało dziewięciu wykonawców, a oferta Budimeksu okazała się najtańsza i najkorzystniejsza – jako jedyna mieściła się w budżecie inwestora, który przeznaczył na zadanie 696,765 mln zł. Budimex zaoferował 588,232 mln zł.
Po kontroli uprzedniej UZP i braku odwołań, Generalna Dyrekcja podpisze umowę z wykonawcą, co zaplanowano na drugi kwartał 2025 roku.
Później Budimex będzie miał 10 miesięcy na opracowanie projektu budowlanego i złożenie wniosku o wydanie decyzji o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Generalna Dyrekcja zakłada, że ich procedowanie zajmie siedem miesięcy. Następnie firma będzie miała 22 miesiące na prace w terenie, z wyłączenie okresu zimowego od 16 grudnia do 15 marca.
Budowa S11 w Wielkopolsce
GDDKiA ma nadzieję, że budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej z dwoma pasami w obu kierunkach oraz z pasem awaryjnym i rezerwacją terenu pod rozbudowę do trzech pasów rozpocznie się w ostatnim kwartale przyszłego roku. Przy sprawnym przebiegu całego procesu natomiast zakończenie prac miałoby nastąpić w pierwszej połowie 2029 roku.
W ramach zadania, wykonawcy – zarówno Budimex, jak i Mirbud - przebudują istniejące drogi na odcinkach kolidujących z drogą ekspresową, powstaną również odcinki dróg lokalnych oraz infrastruktura dla pieszych i rowerzystów. Przy obiektach inżynierskich powstaną przejścia dla dużych i średnich zwierząt. Ponadto wybudowanych zostanie ponad 30 przejść dla małych zwierząt i płazów. GDDKiA przewiduje także budowę ekranów akustycznych oraz zbiorników retencyjnych i retencyjno-infiltracyjnych.
Odcinek, za który odpowie Budimex, zacznie się od węzła Ostrzeszów Północ, gdzie zapewni połączenie z drogami wojewódzkimi nr 444 i 449, a także obecną DK11. Droga ekspresowa ominie Ostrzeszów po zachodniej stronie i w rejonie Kępna włączy się do istniejącej S11.
Na trasie przewidziano trzy węzły: Ostrzeszów Północ, Ostrzeszów Południe i Kępno Północ. Przyszły wykonawca wybuduje m.in. 16 obiektów inżynierskich.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.