GDDKiA złożyła już wniosek do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska o wydanie decyzji środowiskowej, która ostatecznie zatwierdzi przebieg drogi ekspresowej S11 dla obwodnic Piły i Ujścia.
Projektowana droga ekspresowa S10/11 odcinek Piła – Ujście stanowi fragment drogi S11 Kołobrzeg – Poznań, jak również element ważnego w skali kraju połączenia drogowego zapewniającego dojazd z Poznania na środkowe wybrzeże Bałtyku, zapewniając jednocześnie dogodny dojazd do Szczecina. Inwestycja zlokalizowana jest w województwie wielkopolskim na terenie gmin oraz miast Piła i Ujście oraz , miasta Chodzież.
Wyświetl większą mapę
Obwodnica Piły i Ujścia ma poprawić warunki i bezpieczeństwo ruchu na drodze, ułatwić ruch tranzytowy i turystyczny w rejonie (w znacznej części przejmie ruch tranzytowy istniejącej drogi krajowej nr 11, co umożliwi ominięcie miasta Ujście), a także stworzyć podstawy rozwoju regionu położonego w sąsiedztwie projektowanej drogi S10/11.
Budowa obwodnicy skróci także czas przejazdu między miastami Piła, Chodzież i Oborniki, usprawni połączenia międzyregionalne na terenie Polski, dostosuje drogę do obowiązujących przepisów prawnych, w tym zapisów rozporządzeń w sprawie warunków technicznych dotyczących dróg i obiektów inżynierskich.
Opracowana dokumentacja projektowa (tj. STEŚ i materiały do decyzji środowiskowej) została sporządzona wspólnie dla obwodnicy Piły i Ujścia. Droga ma mieć długość ok. 24 km, w tym ok. 15 km to odcinek obwodnicy Ujścia, a ok. 9 km odcinek obwodnicy Piły.
W ramach inwestycji przewidywana jest budowa nowego odcinka drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym, z dwoma jezdniami po dwa pasy ruchu, budowę dwupoziomowych, bezkolizyjnych węzłów drogowych oraz budowę dwupoziomowych, bezkolizyjnych przejazdów dla dróg poprzecznych przecinających drogę ekspresową.
Powstać mają także drogi dojazdowe zapewniające dojazd do pól, lasów i posesji oraz obiekty inżynierskie w ciągu i nad drogą ekspresową.
Po zakończeniu opracowań projektowych możliwe będzie ogłoszenie postępowań przetargowych w formule projektuj i buduj, warunkiem jest jednak uzyskanie finansowania dla tego zadania.
Wcześniej ogłoszony będzie przetarg na wykonanie koncepcji programowej, która uszczegółowi rozwiązania techniczne dla wskazanego w decyzji środowiskowej wariantu.