Rynek Infrastruktury
Miasto chciało przeznaczyć na realizację inwestycji kwotę 150 mln zł. O zlecenie starały się cztery firmy, dwie polskie i dwie zagraniczne. Najtańsza z propozycji to 170 mln zł, a najdroższa 198 mln zł. W następnym tygodniu przetarg zostanie ogłoszony ponownie.
Rozstrzygnięcie przetargu będzie mogło nastąpić najwcześniej na przełomie października i listopada. Pierwszym etapem inwestycji będzie opracowanie dokumentacji, co może potrwać 7-8 miesięcy. Następnie rozpocznie się budowa, która potrwa około 1,5 roku.
Miasto zamierza zrealizować inwestycję dzięki środkom zaoszczędzonym na przetargach organizowanych w ramach programu transportowego. Wartość inwestycji, które się na niego składają miała przekroczyć 410 mln zł. Okazało się, że niektóre z nich będą tańsze w wykonaniu.
Urzędnicy zapewniają, że postarają się zdążyć z przygotowaniem inwestycji w odpowiednim czasie, by nie było opóźnienia. Przygotowano też wyjście awaryjne – rzeszowska inwestycja została zaproponowana marszałkowi województwa jako jedno z najważniejszych dla regionu zadań, które mogą być realizowane w ramach przyszłej perspektywy UE.