Rynek Infrastruktury
Istniejąca przeprawa powstała na bazie kładki dla pieszych. Samochody jeżdżą wahadłowo ze względu na jeden pas ruchu. Powoduje to codzienne korki w rejonie ulicy Wierzbowej i Naruszewicza. Początkowo zakładano dobudowę drugiego pasa ruchu na obecnych podporach, jednak obliczenia wykazały, że są one zbyt słabe do utrzymania dodatkowego ciężaru.
Realizacja inwestycji rozpocznie się w przyszłym roku. Zanim to nastąpi, władze Rzeszowa otrzymają z biura rozwoju miasta trzy koncepcje przebudowy ulicy Cegielnianej, która łączy się na wysokości mostu z ulicą Wierzbową. Zostanie przedłużona o 200 m, a na wysokości Sanepidu i nowego mostu powstanie skrzyżowanie.
Miasto czeka jeszcze wykup działek pod budowę drogi. – To tereny leżące bliżej ulicy Wierzbowej. Prawdopodobnie będziemy musieli wyburzyć także dwa domu, które stoją na trasie nowego połączenia – mówi portalowi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta miasta.
Projekt nowego obiektu zakłada wybudowanie szerokich na 3 m pasów ruchu oraz chodników po obu stronach drogi. W jednym z wariantów jeden z chodników zostanie zamieniony na ścieżkę rowerową. Dzięki nowemu mostowi odciążona zostanie ulica Szopena i Rejtana oraz mosty Zamkowy i Lwowski.