Rynek Infrastruktury
Most powstał w miejscu dotychczasowego obiektu w ciągu ulicy Naruszewicza. Dawna jednojezdniowa kładka została dzięki inwestycji zastąpiona dwujezdniowym obiektem, który połączył ulicę Chopina z Wierzbową i aleją Rejtana.
Nowy most powstał w ciągu ośmiu miesięcy i zastąpił pochodzącą z 1984 roku 80-metrową jednojezdniową kładkę. Po oddaniu go do użytku usprawni się przejazd pomiędzy centrum miasta i aleją Rejtana. Dwujezdniowy most został wyposażony w chodniki, oświetlenie i bariery ochronne.
Zakres prac wykonanych przez firmę Skanska obejmował również budowę dwóch murów oporowych na dojazdach od strony ulicy Naruszewicza i Wierzbowej, adaptację dojazdów do mostu oraz przebudowę i zabezpieczenie infrastruktury technicznej kolidującej z projektowaną inwestycją.
Wybudowany obiekt jest szerszy od poprzedniego i jest to obecnie 13,7 m. Zwiększyła się również jego nośność – do 30 ton. Płyta pomosty jest podwieszona do łuków za pomocą sieci wieszarów, czyli prętów o wysokiej wytrzymałości. Długość przęsła głównego wynosi teraz 81,2 m.
Charakterystycznym elementem nowego mostu Narutowicza jest również kolorystyka – obiekt został pomalowany w kolorach tęczy.