Rynek Infrastruktury
Przetarg na rzeszowską inwestycję wygrała firma Bilfinger Infrastructure, której zadaniem jest zarówno pracowanie dokumentacji jak również budowa mostu. Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa informuje, że dokumentacja projektowa jest na ukończeniu, a zezwolenie na realizację inwestycji powinno udać się uzyskać w maju tego roku.
Prace na budowie muszą ruszyć szybko, gdyż na realizację zadania nie ma zbyt dużo czasu. Most wraz z drogą mają być gotowe jesienią 2015 roku. Na początek zaplanowano budowę mostu oraz instalacji podziemnych.
Koszt inwestycji to 137,6 mln zł. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013.
Obiekt mostowy będzie najdłuższym, jaki znajdzie się w Rzeszowie. Jego całkowita długość to około 500 m, a najdłuższe przęsło będzie miało niemal 250 m długości. Szerokość mostu to prawie 29 m. Przeprawa będzie się wyróżniała nie tylko długością. Jego cześć będzie stanowić pylon o wysokości około 110 m, ozdobiony herbem Rzeszowa.
Inwestycja zakłada budowę połączenia drogowego ulicy Rzecha i Lubelskiej o długości około 2 km.Będzie to pierwszy etap większej inwestycji, jaką jest trasa północna. Inwestycja realizowana przez Bilfinger Infrastructure obejmuje także przebudowę skrzyżowań i przejazdu kolejowego.