Miasto rozpoczęło poszukiwania wykonawcy dla przebudowy ul. Raciborskiej. Wraz z inwestycją zaplanowano budowę świateł na ważnym skrzyżowaniu z ul. Sportową. Na połowę wartości prac udało się Rybnikowi pozyskać dofinansowanie z Polskiego Ładu.
Urząd Miasta Rybnika poszukuje wykonawcy, który przebuduje odcinek ul. Raciborskiej (droga wojewódzka nr 935) na odcinku 575 m. Przebudowę przejdzie także skrzyżowanie z ul. Sportową (droga powiatowa 7010S), które z zamyśle miasta ma zostać wyposażone w sygnalizację świetlną. W celu przebudowy skrzyżowania konieczne jest także przebudowanie ul. Sportowej na odcinku 123 m.
Celem inwestycji jest korekta geometrii ul. Raciborskiej i poszerzenie i budowę pobocza odcinka biegnącego w kierunku centrum Rybnika. Zaplanowano przebudowę skrzyżowania z ul. Sportową na którym nastąpi wydzielenie nowych pasów ruchu i wysp kanalizujących ruch. Zamawiający chce ponadto zlecić wymianę warstw konstrukcyjnych, przebudowę i budowę chodników oraz zjazdów indywidualnych, budowę ścieżek rowerowych. Poprawione ma zostać odwodnienie drogi poprzez budowę nowego odcinka kanalizacji deszczowej. Istotnym punktem zamówienia jest także budowa sygnalizacji świetlnej oraz wymiana oświetlenia.
Droga po przebudowie będzie miała prędkość projektową 50 km/h. Dopuszczalny nacisk osi pojazdu na nawierzchnię jezdni został ustalony na 115 kN/oś. Droga pozostanie jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu po 3,5 metra każdy. Obustronne pobocze będzie miało 2 metry szerokości.
W ramach przebudowy ul. Raciborskiej i ul. Sportowej wykonawca poszerzy pasy ruchu do jazdy na wprost, dzięki czemu będą one 4-metrowe. Dla relacji skrętu w lewo od strony centrum Rybnika w ul. Sportową zaprojektowano dodatkowy pas ruchu o szerokości 3,5 m. Od strony Rydułtów, na przedłużeniu dodatkowego pasa ruchu, zaprojektowano wyspę dzielącą.
Termin składania ofert w przetargu wyznaczono do 25 września. Zamawiający będzie się kierował trzema kryteriami przy wyborze najkorzystniejszej oferty. Pod uwagę będzie brana cena (60 proc.) oraz doświadczenie osoby wyznaczonej jako kierownik budowy (20 proc.) i zaoferowany okres gwarancji na wykonane roboty budowlane i zastosowane materiały, jednak nie krótszy niż 60 miesięcy (20 proc.). Na wykonanie zadania przeznaczono 340 dni, czyli nieco ponad 11 miesięcy.
Zadanie oszacowano na ok. 13 mln zł. Inwestycja otrzymała dofinansowanie z Polskiego Ładu w wysokości 8,2 mln zł.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.