GDDKiA podpisała dwie pierwsze umowy na budowę drogi ekspresowej S10 Szczecin – Piła. Obejmują niespełna 36 km drogi. Wykonawcami będą konsorcjum Kobylarni i Mirbudu oraz Budimex.
Mowa o odcinku S10 Suchań - Recz o długości 19,6 km, który wybuduje konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud za kwotę 667,52 mln zł oraz Piecnik - Wałcz o długości 16 km, który w ramach kontraktu wartego 552,2 mln zł powierzono Budimeksowi.
Odcinki będą realizowane w trybie zaprojektuj i wybuduj. Wykonawcy mają 10 miesięcy na przygotowanie projektu, kolejne 7 przewidziane jest na procedurę związaną z wydawaniem decyzji ZRI, a następne 22 miesiące (z wyłączeniem okresów zimowych) przeznaczone są na roboty budowlane.
Odcinek S10 Suchań – Recz rozpocznie się przed węzłem drogowym Suchań. Od tego miejsca nowa droga odejdzie na północ od obecnego przebiegu DK-10 i będzie biegła po nowym przebiegu na całym odcinku. S10 ominie od północy również Wapnicę i Recz. Na przecięciu z DW-151 zlokalizowany będzie węzeł drogowy Recz, a odcinek zakończy się około 1,2 km za nim. W ramach inwestycji przewidziano budowę dwóch węzłów drogowych – Suchań i Recz. Powstanie również 14 obiektów mostowych - 11 wiaduktów, dwie estakady oraz most. Wybudowane zostaną również da dolne przejścia dla zwierząt.
Odcinek S10 Piecnik – Wałcz będzie się zaczynał przed węzłem drogowym Piecnik i za nim trasa odejdzie na północ od obecnego przebiegu DK-10 i będzie biegła nowym śladem między Górnicą Jeziorkiem. Na wschód od Piławy wejdzie w przebieg obecnej DK-10 włączając się do istniejącego węzła Wałcz Zachód na obwodnicy Wałcza w ciągu S10.
W ramach inwestycji przewidziano budowę węzła drogowego Piecnik. Na tym odcinku powstanie siedem wiaduktów i estakada oraz siedem górnych przejść dla zwierząt i dwa dolne.
Docelowo między Szczecinem i Piłą powstanie 113 km drogi ekspresowej. Będzie to dwujezdniowa trasa z dwoma pasami ruchu w każdą stronę. Budowę drogi podzielono na osiem odcinków realizacyjnych. Wybudowany zostanie fragment łączący węzeł Szczecin Kijewo (autostrada A6) z gotowymi już odcinkami od Zdunowa (granica Szczecina) do końca obwodnicy Stargardu oraz siedem odcinków od Stargardu do Piły (z wyłączeniem funkcjonującej już od 2020 roku obwodnicy Wałcza).
Na trasie przewidziano budowę trzynastu węzłów drogowych oraz między innymi 56 wiaduktów, ośmiu estakad i 20 przejść górnych dla zwierząt. Powstaną też trzy pary Miejsc Obsługi Podróżnych i Obwód Utrzymania Drogi.
GDDKiA zapowiada, że umowy na pozostałe 6 odcinków będą podpisane w ciągu najbliższych kilku tygodni. Zakończenie realizacji drogi S10 na terenie Pomorza Zachodniego planowane jest w 2028 roku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.