Partner serwisu
Drogi i autostrady

Ruszyła budowa mostu w Stalowej Woli

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
03-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
03-10-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras.

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Ruszyła budowa mostu w Stalowej Woli
fot. Strabag
Nowy most na Sanie w Stalowej Woli jest już w budowie. Obiekt w ciągu drogi wojewódzkiej nr 855 zrealizuje Strabag.

Uroczyste wbicie pierwszej łopaty miało miejsce w piątek 29 września. Inwestorem dla tego zadania jest Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich, a kontrakt ze Strabagiem ma wartość 377,5 mln zł.
Zakres robót obejmuje budowę w nowym śladzie oraz rozbudowę istniejącego odcinka DW-855 o długości 4,6 km, budowę mostu na rzece San oraz rzece Bukowa, budowę trzech wiaduktów drogowych oraz budowę obiektów inżynierskich – 5 przepustów.



Wyświetl większą mapę

Most będzie miał długość 1,76 km i będzie najdłuższym mostem w sieci dróg wojewódzkich na Podkarpaciu. Będzie się składać z 4 sekcji – niezależnych pomostów, którym nadano odrębne nazwy: estakada południowa, most główny, estakada dojazdowa, estakada północna. Główna część mostu będzie posiadać konstrukcję wantową z dwoma pylonami i wykonana będzie w technologii extradosed, która łączy ideę mostu podwieszanego i belkowego sprężonego. Wiadukty wykonane będą w konstrukcji ramowej jednonawowej.
Jak informuje wykonawca, do realizacji tej inwestycji wykorzystane zostanie ponad 40 tys. m3 betonu, 7 tys. ton stali zbrojeniowej, a także pale prefabrykowane, których łączna długość to ok. 20 km.

Obiekt będzie realizowany w technologii szalunku przejezdnego MSS. Technologia MSS jest rozszerzeniem metody deskowania stacjonarnego o elementy ruchome (przejezdne). Deskowanie o odpowiedniej geometrii przesuwane jest wzdłuż osi obiektu z podpory na podporę. To rzadko stosowane w Polsce rozwiązanie.

– Budowa drogi DW-855 Zaklików – Stalowa Wola z mostem na Sanie stanowi niewątpliwie wyzwanie inżynierskie. Konstrukcja mostu typu extradosed, zastosowana technologia MSS, rozpiętość przęseł oraz tereny zalewowe, na których powstawać będzie obiekt wymagają od zespołu realizującego dużego zaangażowania i odpowiedniej wiedzy technicznej oraz doświadczenia. Jestem przekonany, że zespół Strabag sprosta temu wyzwaniu i zrealizujemy ten trzeci pod względem długości most w Polsce zgodnie z oczekiwaniami zamawiającego i w zakładanym terminie – mówi cytowany w komunikacie Waldemar Wójcik, członek Zarządu Strabag.

W ramach realizowanego zadania wybudowane będzie także oświetlenie, chodniki, ciągi pieszo-rowerowe, przepusty drogowe zintegrowane z przejściami dla zwierząt, płotki dla płazów oraz przebudowany zostanie wał przeciwpowodziowy. Inwestycja powstaje w ramach programu „Mosty dla regionów”, którego celem jest uzupełnienie lokalnej infrastruktury drogowej o brakujące przeprawy mostowe. Zakończenie realizacji planowane jest na listopad 2026 roku.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Strabag wybrany do budowy ważnej drogi w woj. mazowieckim

Drogi i autostrady

Strabag wybrany do budowy ważnej drogi w woj. mazowieckim

Elżbieta Pałys 19 grudnia 2023

Sieradz: Problemy z modernizacją DW-479 rozwiązane

Drogi i autostrady

Śląskie zleciło dwa zadania drogowe

Drogi i autostrady

Który wariant obwodnicy Radzynia Chełmińskiego?

Drogi i autostrady

Nowy Korczyn. Mirbud z Kobylarnią blisko kontraktu na obwodnicę

Drogi i autostrady

Kobylarnia i Mirbud będą pracować na DW-268

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Strabag wybrany do budowy ważnej drogi w woj. mazowieckim

Drogi i autostrady

Strabag wybrany do budowy ważnej drogi w woj. mazowieckim

Elżbieta Pałys 19 grudnia 2023

Sieradz: Problemy z modernizacją DW-479 rozwiązane

Drogi i autostrady

Śląskie zleciło dwa zadania drogowe

Drogi i autostrady

Który wariant obwodnicy Radzynia Chełmińskiego?

Drogi i autostrady

Nowy Korczyn. Mirbud z Kobylarnią blisko kontraktu na obwodnicę

Drogi i autostrady

Kobylarnia i Mirbud będą pracować na DW-268

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5