Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Ruszają przetargi na kolejny fragment drogi ekspresowej S11

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
Balzola Polska

Data publikacji:
25-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
25-09-2024
Źródło:
Rynek Infrastruktury/GDDKiA

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Ruszają przetargi na kolejny fragment drogi ekspresowej S11
fot. GDDKiA
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetargi na realizację w systemie “projektuj i buduj” dwóch odcinków drogi ekspresowej S11 w województwie wielkopolskim, łączących Ostrów Wielkopolski, Ostrzeszów i Kępno. Ich łączna długość wyniesie ok. 30 kilometrów. Istnieje szansa, że zostaną oddane do użytku już w pierwszej połowie 2029 roku.

Droga ekspresowa S11 to jedna z ostatnich dróg szybkiego ruchu przecinających cały kraj, w której do wybudowania pozostały fragmenty odpowiadające więcej niż połowie jej planowanej długości. Trasa połączy docelowo Kołobrzeg z Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolią przez takie ośrodki, jak Szczecinek, Piła, Poznań, Ostrów Wielkopolski, Kluczbork i Lubliniec. Będzie zatem stanowiła istotny impuls rozwojowy z jednej strony dla Pomorza Środkowego, a z drugiej strony dla północnej i południowej części Wielkopolski.

Obecnie realizacja trasy jest najbardziej zaawansowana na zachodniopomorskim fragmencie, który będzie gotowy w całości już w 2026 roku. Dwa lata później będziemy mogli przejechać drogą ekspresową S11 na całej długości w województwie opolskim. Zupełnie inaczej przedstawia się stan przygotowań do realizacji odcinków na terenie województwa śląskiego – dotychczas dla żadnego z nich nie wydano decyzji środowiskowej.

Wyraźnie przyspieszyła natomiast realizacja trasy na terenie Wielkopolski. Podpisano już umowy na realizację w systemie “projektuj i buduj” odcinków pomiędzy Obornikami a Zachodnią Obwodnicą Poznania oraz Kępnem a granicą województw wielkopolskiego i opolskiego. Dziś Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej wpłynęły ogłoszenia o dwóch przetargach na realizację na realizację odcinków pomiędzy Ostrowem Wielkopolskim a Kępnem w systemie “projektuj i buduj”.



Pierwszy przetarg dotyczy realizacji ponad 12-kilometrowego odcinka, łączącego istniejącą obwodnicę Ostrowa Wielkopolskiego a węzłem Ostrzeszów Północ (bez węzła), na którym przewidziano połączenie z drogą wojewódzką nr 444. Odcinek ten ominie Antonin od strony wschodniej, by następnie przeciąć linię kolejową nr 272 i istniejącą drogę krajową nr 11, kierując się na zachód od Ostrzeszowa. W ramach inwestycji powstanie także 10 obiektów inżynieryjnych, dwa węzły drogowe, Przygodzice i Antonin, oraz Miejsca Obsługi Podróżnych w rejonie miejscowości Bledzianów i Kozły.

Drugi przetarg obejmie natomiast realizację blisko 18-kilometrowego fragmentu pomiędzy węzłami Ostrzeszów Północ i Kępno Północ (wraz z budową obydwu węzłów). Trasa początkowo będzie przebiegała na zachód od Ostrzeszowa, a następnie na zachód od istniejącej drogi krajowej nr 11. Oprócz przywołanych dwóch węzłów w ramach inwestycji powstanie również węzeł Ostrzeszów Południe. Na fragmencie powstanie także 18 obiektów inżynieryjnych. Co ciekawe, w przypadku każdego z odcinków zaplanowano rezerwę pod trzeci pas ruchu. Oprócz budowy nowych dróg zaplanowano przebudowę istniejących w zakresie kolizji z inwestycją, budowę dróg lokalnych oraz infrastruktury dla pieszych i rowerzystów.

Jak wskazuje GDDKiA, wyłonieni w przetargach wykonawcy po zawarciu umów będą mieli 10 miesięcy na opracowanie projektów budowlanych i złożenie wniosków o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Przewidywany czas procedowania tych wniosków określono na 7 miesięcy. Na realizację robót budowlanych wykonawcy mają mieć 22 miesiące, przy czym w tym okresie nie zostaną uwzględnione sezony zimowe. Jeżeli wszystkie procesy administracyjne i roboty budowlane będą przebiegać sprawnie, kierowcy będą mogli korzystać z obydwu nowych odcinków pomiędzy Ostrowem Wielkopolskim a Kępnem w pierwszej połowie 2029 roku.

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Śląskie. Prace budowlane na 100 km dróg. S1 powstaje na naszych oczach

Drogi i autostrady

Śląskie. Prace budowlane na 100 km dróg. S1 powstaje na naszych oczach

GR, rynekinfrastruktury.pl 30 października 2024

DK-32 w Wielkopolsce będzie rozbudowana

Drogi i autostrady

Lasek: CPK nie wpłynie negatywnie na lotniska regionalne

Biznes i przemysł

Lasek: CPK nie wpłynie negatywnie na lotniska regionalne

Newseria Biznes 30 października 2024

Zobacz również:

Jest umowa na kolejny odcinek drogi ekspresowej S17

Drogi i autostrady

Jest umowa na kolejny odcinek drogi ekspresowej S17

Mikołaj Kobryński 27 września 2024

Nowy MOP na drodze ekspresowej S19 oddany do użytku

Drogi i autostrady

Nowy MOP na drodze ekspresowej S19 oddany do użytku

Mikołaj Kobryński 05 września 2024

Jest umowa na projekt nowej drogi krajowej Knyszyn – Korycin

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Śląskie. Prace budowlane na 100 km dróg. S1 powstaje na naszych oczach

Drogi i autostrady

Śląskie. Prace budowlane na 100 km dróg. S1 powstaje na naszych oczach

GR, rynekinfrastruktury.pl 30 października 2024

DK-32 w Wielkopolsce będzie rozbudowana

Drogi i autostrady

Lasek: CPK nie wpłynie negatywnie na lotniska regionalne

Biznes i przemysł

Lasek: CPK nie wpłynie negatywnie na lotniska regionalne

Newseria Biznes 30 października 2024

Zobacz również:

Jest umowa na kolejny odcinek drogi ekspresowej S17

Drogi i autostrady

Jest umowa na kolejny odcinek drogi ekspresowej S17

Mikołaj Kobryński 27 września 2024

Nowy MOP na drodze ekspresowej S19 oddany do użytku

Drogi i autostrady

Nowy MOP na drodze ekspresowej S19 oddany do użytku

Mikołaj Kobryński 05 września 2024

Jest umowa na projekt nowej drogi krajowej Knyszyn – Korycin

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5