Małopolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ogłasza przetarg na projekt i budowę odcinka drogi krajowej nr 47 Rabka Zdrój – Zakopane od Rdzawki do Nowego Targu. Inwestycja przewiduje budowę ponad 16 km dwujezdniowej trasy o klasie GP.
Ogłoszone przez GDDKiA postępowanie dotyczy trasy leżącej w ciągu popularnej Zakopianki. Zamawiający oczkuje rozbudowy fragmentu DK-47 od Rdzawki do Nowego Targu. Trasa ta liczy 16,136 km.
W ciągu drogi powstaną cztery węzły drogowe: Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód oraz Nowy Targ Południe. Ponadto wykonawca będzie zobowiązany m.in. do: przebudowy istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą krajową, budowy lub przebudowy infrastruktury dla pieszych i rowerzystów, a także zapewnienie urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Zamówienie jest prowadzone w systemie „projektuj i buduj”. Oznacza to, że wykonawca będzie miał za zadanie opracowanie dokumentacji projektowej, uzyskanie niezbędnych zezwoleń na realizację inwestycji, budowę drogi, oraz otrzymanie pozwoleń na jej użytkowanie. Firma, której zostanie powierzone zadanie będzie miała na jego realizację 44 miesiące.
Zamawiający czeka na oferty do 18 grudnia br. Podczas ich oceny będzie brał pod uwagę cenę (60%), właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni (9%), równość podłużną nawierzchni (8%), personel wykonawcy (6%), termin realizacji kontraktu (12%) oraz zagospodarowanie destruktu powstałego w wyniku rozbiórki istniejącej nawierzchni (5%).
Droga krajowa nr 47 jest niezwykle ważna przede wszystkim dla turystów jadących z północy kraju do Zakopanego. Zaczyna się ona w Rabce Zdrój, gdzie kończy się budowany odcinek S7. Dalej prowadzi dwujezdniową drogą do Rdzawki. Potem trasa jest już jednojezdniowa, aż do Nowego Targu. Jadąc przez miasto kierowcy mają znowu do użytku po dwa pasu w każdą stronę, ale zaraz za południową granicą Nowego Targu trasa znowu się zwęża.