Blisko 50 km długości, w tym 5-kilometrowy tunel pod Odrą, powstanie w ramach budowy Zachodniej Obwodnicy Szczecina. Właśnie rozpoczyna się projektowanie trasy. W środę w Ministerstwie Infrastruktury podpisano umowy na dokumentację projektową.
Droga – w ciągu ekspresowej S6 – będzie projektowana w podziale na dwa odcinki: Kołbaskowo –Police i Police – Goleniów. Pierwszy za kwotę 14,94 mln zł zaprojektuje konsorcjum firm TPF i Databout. Na prace ma 13 miesięcy.
Ten fragment będzie się rozpoczynać w Kołbaskowie (węzeł Szczecin Zachód), następnie doga zostanie poprowadzona w kierunku północnym, omijając od zachodu Szczecin i zakończy się przed węzłem Police. Długość tego fragmentu to 25,5 km.
Odcinek Police – Goleniów zaprojektuje natomiast Voessing Polska. Prace będą kosztowały 39,8 mln zł i potrwają 15 miesięcy. Początek odcinka wyznacza węzeł Police, który jest zlokalizowany w pobliżu wylotu z tunelu pod Odrą. Ten odcinek będzie biegł głównie w kierunku wschodnim, przechodząc 5-kilometrowym tunelem pod Odrą i obszarem zakładów chemicznych w Policach. Zakończy się na węźle Goleniów Północ, który stanowi połączenie dróg ekspresowych S3 i S6.
Długość tego odcinka wynosi 23,4 km. Zaplanowany w jego ciągu tunel będzie najdłuższym tego typu obiektem w Polsce i drugim, który powstanie w woj. zachodniopomorskim.
Przygotowywanie projektów zakończy się złożeniem wniosków o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.
Zachodnie obejście Szczecina planowane było do realizacji w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Ostatecznie zdecydowano o realizacji w ramach Programu budowy dróg krajowych.
– Zachodnie obejście odciąży aglomerację szczecińską i pozwoli na sprawne i bezpieczne prowadzenie ruchu, w tym tranzytowego. Dzięki nowej trasie powstanie także dogodny dojazd do zakładów chemicznych w Policach – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, cytowany w komunikacie.
– Rok temu minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zatwierdził Program inwestycji dla nowego odcinka drogi ekspresowej S6 – strategicznie ważnej dla całego województwa zachodniopomorskiego Zachodniej Obwodnicy Szczecina. Umowa na zaprojektowanie obejścia Szczecina na dwóch odcinkach to efekt ciągłego zabiegania o kluczowe dla Szczecina i Zachodniopomorskiego projekty oraz dowód na konsekwentną realizację naszych zobowiązań wobec mieszkańców regionu – dodał wojewoda zachodniopomorski Zbigniew Bogucki.
Nowa trasa będzie stanowiła alternatywę dla obecnego szlaku S3/A6 omijającego Szczecin od południa oraz wschodu i razem z nim utworzy ring wokół miasta. Droga poprawi skomunikowanie aglomeracji szczecińskiej z siecią dróg szybkiego ruchu na terenie woj. zachodniopomorskiego. Szczególne znaczenie będzie miała dla położonych na północ od Szczecina Polic.
Obecnie, żeby dojechać z Polic do węzła Goleniów Północ (S3/S6), trzeba przejechać 58 km. Po wybudowaniu obwodnicy trasa ta będzie wynosiła 23 km, a czas przejazdu znacząco się skróci. Z centrum Szczecina wyprowadzone zostaną m.in. ciężkie pojazdy jadące do zakładów chemicznych w Policach.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.