Fragment drogi ekspresowej S10 w okolicach Piły idzie do przetargu. To ostatnie postępowanie związane z poszukiwaniem wykonawców trasy, która w przyszłości połączy Piłę ze Szczecinem.
GDDKiA domyka przetargi na ekspresową dziesiątkę przez woj. zachodniopomorskie aż do Piły. Właśnie rusza przetarg na fragment od węzła Witankowo w Wałczu (bez samego węzła) do węzła Piła Północ. To odcinek liczący 13 km.
Wyświetl większą mapę
Zadaniem przyszłego wykonawcy będzie opracowanie dokumentacji projektowej i uzyskanie decyzji ZRID a następnie wykonanie robót budowlanych.
W zakres zadania wchodzi m.in. budowa węzłów Stara Łubianka i Piła Północ, a także budowa Miejsca Obsługi Podróżnych. Przebudowana zostanie istniejąca sieć drogowa w zakresie kolizji z trasą ekspresową, wybudowane będą także dodatkowe jezdnie, przejazdy awaryjne oraz infrastruktura dla pieszych i rowerzystów.
Inwestor wymaga, żeby istniejąca droga krajowa została przebudowana tak, by po wybudowaniu ekspresówki zachować jej ciągłość. Z kolei w czasie prowadzeni robót na węźle Piła Północ ma być zapewniona ciągłość ruchu i połączenia dróg krajowych nr 10 i nr 11. W pobliżu tego węzła mają też być wykonane tymczasowe ronda, które zaprojektowanie i wykon. rond tymczasowych w rejonie węzła „Piła Północ”, które zapewnią skomunikowanie we wszystkich relacjach węzła z dotychczasową DK-10 w kierunku Poznania i z DK-11 w kierunku Kołobrzegu aż do czasu wybudowania kolejnych odcinków S10 i S11.
Oferty w tym przetargu powinniśmy poznać 13 listopada.
fot. GDDKiA
Przypomnijmy, między Szczecinem i Piłą będzie budowanych 8 odcinków drogi S10. Na pozostałe przetargi są w toku. Pisaliśmy na ten temat
TUTAJ i
TUTAJDalsza część trasy w kierunku wschodnim jest na etapie przygotowań. Na decyzję środowiskową czeka fragment od Piły do obwodnicy Wyrzyska. Przed wydaniem decyzji środowiskowej jest także druga jezdnia obwodnicy Wyrzyska. Trasa od Wyrzyska do Bydgoszczy ma już DŚU, dalej fragment pomiędzy aglomeracjami bydgoską i toruńską jest już na etapie realizacji, a na etapie opracowywania studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego A10 od autostrady A1 do obwodnicy aglomeracji warszawskiej.